16/10/2018 Geplaatst

Gevestigd in

Zuid-Holland

Algemene informatie

Branche

Dienstverlening

Soort bedrijf

Accountancy, administratie en belastingadvies

Rechtsvorm

N.v.t.

Transactievorm

Nader te bepalen

Levensfase onderneming

Volwassen

Aantal medewerkers (in FTE)

< 5

Type koper

  • MBI kandidaat
  • Strategische overname


Financiële informatie

Omzet indicatie

Vertrouwelijk

Indicatie overnamebedrag

€ 100.000 - € 250.000

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Bedrijfshistorie / achtergrond

Een bekende formule in de administratie en accountancytak wil de komende periode extra groeien in de provincie Utrecht en is daarom op zoek naar bestaande administratiekantoren of accountancy-specialisten in Utrecht, die zich willen aansluiten bij het franchisenetwerk met ruim 40 kantoren.

Door deze samenwerking behalen de aangesloten kantoren schaalvoordelen en kunnen deze kantoren meer tijd besteden aan het klantcontact en het bieden van meerwaarde naar hun klanten door breder te adviseren. Zij hoeven immers minder tijd aan randzaken te besteden omdat dit door het servicekantoor wordt uitgevoerd.


Activiteiten van het bedrijf

De bij de formule aangesloten kantoren gaan verder dan het routinematige accountancywerk en het uitleggen van de cijfers. De meerwaarde wordt gezocht in het actief begeleiden van MKB bedrijven en het meedenken over de complete bedrijfsvoering. Het servicekantoor zorgt voor vele randzaken (ICT, Marketing, Kennis), waardoor aangesloten administratiekantoren zich op het klantcontact kunnen concentreren.

Onze ICT straat zorgt voor efficiëntie en snelheid in het afronden van het routinematige werk. Met de volgende software wordt gewerkt:

  • Online boekhoudsoftware Exact Online
  • Online jaarrekeningsoftware Infine/Visionplanner
  • Online financiële dashboards Visionplanner
  • Online belastingsoftware Elsevier Nextens
  • Online klantenportaal Pinkweb
  • Online scan & herken software Dizzydata
  • Online salarissoftware Loket

Alle software is aan elkaar gekoppeld zodat in minimale tijd het routinematige werk wordt uitgevoerd.


Onderscheidend vermogen

Enkele voordelen op een rijtje:

  • De maandelijkse vergoeding die een kantoor aan de franchisegever betaalt is altijd lager dan de kostenbesparing die dit kantoor realiseert door gebruik te maken van de centrale ICT en de collectieve inkoopvoordelen;
  • Uw kantoor blijft altijd up to date omdat het servicekantoor continu bezig is met innoveren;
  • U krijgt toegang tot een netwerk van collega-kantoren en hebt regelmatig overleg met de kantoorleiders in de eigen regio;
  • Uw kantoor groeit sneller in omzet door de centrale inzet van andere marketing instrumenten en de ontvangst van gratis aanvragen vanuit de website;
  • U kunt meer tijd aan uw klant besteden omdat een groot deel van de randzaken door het servicekantoor worden uitgevoerd;
  • Door aansluiting bij ons netwerk wordt het eenvoudiger om ook MKB organisaties tussen de 5 en 25 man als klant te verwelkomen en bent u dus niet meer alleen interessant voor de ZZP-er.

Overig

Wij willen de komende periode extra groeien in regio Utrecht. Heeft u reeds een bestaand kantoor en bent u op zoek naar mogelijkheden om efficiënter te werken of heeft u een financieel afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau met ruime financiële werkervaring?

Vraag dan vrijblijvend informatie aan over dit profiel.


Administratiekantoor provincie Utrecht
Regio
Zuid-Holland
Branche
Dienstverlening
Type
Te koop gevraagd
Omzet
Vertrouwelijk
Overname
100.000 - 250.000