Profile number 66072

Administratiekantoor provincie Utrecht

16/10/2018 Date added

Located in

Zuid-Holland

General information

Sector

Service industry

Type of company

Accountancy and administration

Legal entity

None

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Full-grown

Employees in FTE

< 5

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition


Financial information

Turnover last financial year

Confidential

Asking price

€ 100.000 - € 250.000

Earnings before taxes

Confidential


Company history/background

Een bekende formule in de administratie en accountancytak wil de komende periode extra groeien in de provincie Utrecht en is daarom op zoek naar bestaande administratiekantoren of accountancy-specialisten in Utrecht, die zich willen aansluiten bij het franchisenetwerk met ruim 40 kantoren.

Door deze samenwerking behalen de aangesloten kantoren schaalvoordelen en kunnen deze kantoren meer tijd besteden aan het klantcontact en het bieden van meerwaarde naar hun klanten door breder te adviseren. Zij hoeven immers minder tijd aan randzaken te besteden omdat dit door het servicekantoor wordt uitgevoerd.


Company activities

De bij de formule aangesloten kantoren gaan verder dan het routinematige accountancywerk en het uitleggen van de cijfers. De meerwaarde wordt gezocht in het actief begeleiden van MKB bedrijven en het meedenken over de complete bedrijfsvoering. Het servicekantoor zorgt voor vele randzaken (ICT, Marketing, Kennis), waardoor aangesloten administratiekantoren zich op het klantcontact kunnen concentreren.

Onze ICT straat zorgt voor efficiëntie en snelheid in het afronden van het routinematige werk. Met de volgende software wordt gewerkt:

  • Online boekhoudsoftware Exact Online
  • Online jaarrekeningsoftware Infine/Visionplanner
  • Online financiële dashboards Visionplanner
  • Online belastingsoftware Elsevier Nextens
  • Online klantenportaal Pinkweb
  • Online scan & herken software Dizzydata
  • Online salarissoftware Loket

Alle software is aan elkaar gekoppeld zodat in minimale tijd het routinematige werk wordt uitgevoerd.


Unique selling points

Enkele voordelen op een rijtje:

  • De maandelijkse vergoeding die een kantoor aan de franchisegever betaalt is altijd lager dan de kostenbesparing die dit kantoor realiseert door gebruik te maken van de centrale ICT en de collectieve inkoopvoordelen;
  • Uw kantoor blijft altijd up to date omdat het servicekantoor continu bezig is met innoveren;
  • U krijgt toegang tot een netwerk van collega-kantoren en hebt regelmatig overleg met de kantoorleiders in de eigen regio;
  • Uw kantoor groeit sneller in omzet door de centrale inzet van andere marketing instrumenten en de ontvangst van gratis aanvragen vanuit de website;
  • U kunt meer tijd aan uw klant besteden omdat een groot deel van de randzaken door het servicekantoor worden uitgevoerd;
  • Door aansluiting bij ons netwerk wordt het eenvoudiger om ook MKB organisaties tussen de 5 en 25 man als klant te verwelkomen en bent u dus niet meer alleen interessant voor de ZZP-er.

Other

Wij willen de komende periode extra groeien in regio Utrecht. Heeft u reeds een bestaand kantoor en bent u op zoek naar mogelijkheden om efficiënter te werken of heeft u een financieel afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau met ruime financiële werkervaring?

Vraag dan vrijblijvend informatie aan over dit profiel.


Administratiekantoor provincie Utrecht
Region
Zuid-Holland
Sector
Service industry
Type
To buy
Turnover
Confidential
Overname
100.000 - 250.000