Onderneming heeft de ambitie om middels preventiecentra, mensen in de leeftijd van 25 tot 85 jaar (met een nadruk op 40-plussers), met gevalideerde apparatuur preventief te screenen. Bij verhoogde waarden volgt het advies van een (aan deze onderneming exclusief gelicenseerd) voedingssupplement, waarmee in de VS al meer dan 20 jaar succesvol wordt gewerkt. Betreffende onderneming heeft hier in Nederland ook al vijf jaar goede ervaringen mee opgedaan.
Onderneming heeft daarbij tevens de ambitie om door betaalbare tarieven de marktleider te worden in Nederland op het gebied van preventieve screening op hart- en vaatziekten.
De gezochte financiering van 750K EUR in fases, wordt aangewend om in het eerste jaar acht centra op te richten. Onderneming heeft de verwachting dat er 12 maanden (operationeel) winstgevend wordt ondernomen. Op dat moment beoogt men een verdere gefaseerde uitbreiding naar respectievelijk zeventien en vervolgens vijfentwintig centra, welke naar verwachting uit de cashflow kunnen worden gefinancierd. Onderneming verwacht succesvol te zijn vanwege de aanzienlijke (latente) vraag naar preventieve screening (het is immers doodsoorzaak nummer één) en heeft de overtuiging dat er geen (vergelijkbaar laagdrempelige) medische alternatieven voor deze screening en behandeling zullen worden geboden.