Profiel nr. 105459
02/11/2022 Geplaatst
Gevestigd in
Zuid-Nederland
Ook interessant voor
Branche
Groothandel
Soort bedrijf
Groothandel in consumentengoederen
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Nader te bepalen
Levensfase onderneming
Startend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Investeerder
Omzet indicatie
€ 0 - € 100.000
Indicatie overnamebedrag
€ 100.000 - € 500.000
Resultaat voor belasting
€ 0 - € 100.000
Een aantal jaren geleden besloot de founder zijn leven te veranderen en is gaan wonen in een typisch plattelandshuis midden op een olijvengaard van bijna 10 hectare. Hij sprak mensen, bewust van de gezonde eigenschappen van extra vergine olijfolie, die het regelmatig dronken. Maar echt lekker vonden ze het niet. Hij las erover op gezondheids- en sport fora. Inmiddels werd hij steeds enthousiaster over dit schitterende product. Totdat hij las over de EFSA-gezondheidsclaims, waarin onder andere staat dat je minimaal 20 gram olijfolie per dag moet binnenkrijgen, wil je profiteren van bepaalde gezondheidsvoordelen. Toen ontstond de gedachte tot het creëren van een drinkbare olijfshot zodat iedereen toegang heeft tot deze positieve eigenschappen? Een dagelijkse shot met daarin de gezondheidsvoordelen van 20 gram authentieke olijfolie. Gemakkelijk, lekker en nog nooit eerder gemaakt! Na intensief onderzoek en met veel hulp van externe partijen leidde dit tot een uniek drankje. Romig qua textuur en verassend qua smaak. De onderneming was geboren! De founder heeft jarenlange ervaring in de retail van zowel B2C als B2B, marketing, operations en ontwikkeling.
Wij willen dat de gezondheidsvoordelen van extra vergine olijfolie laagdrempelig en gemakkelijk toegankelijk zijn. En dit met unieke en lekkere van olijfolie afgeleide producten, te beginnen met de olijfshot. Door dagelijks deze shot te drinken verbeter je je gezondheid zonder dat je je levensstijl ingrijpend hoeft te veranderen. Onze nieuwe olijfshot voldoet aan twee EFSA gezondheidsclaims:
Met onze innovatieve producten leveren wij een positieve bijdragen aan de gezondheid van mensen en daarmee indirect ook aan de (zorg)maatschappij. Daarnaast willen wij zowel in binnen- als buitenland Alzheimer- en Hartstichtingen steunen in hun onderzoek en innovatie op het gebied van preventie en zorg. Tevens maken wij gebruik van gerecycled en milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal. Onze producenten bieden wij een faire prijs.
Eenvoudig je gezondheid verbeteren. De olijfshot is supergezond en draagt echt bij aan een gezonder leven. Het is een lifestyle product voor lichaam en geest, voor iedereen die zich bewust is van de relatie tussen voeding en gezondheid en helpt bij het maken van de juiste keuzes voor een gezonder leven. Deze olijfshot is uniek. Aangezien er geen vergelijkbaar drankje op de wereld is, is er octrooi aangevraagd waarvan het Europese en Russische patent inmiddels is verleend. Het is smakelijk, kan als gezonde snack worden gezien (tussendoortje) is gemakkelijk te consumeren en is geheel plant-based. Er zijn wel indirecte concurrenten. Zij richten zich met hun drankjes op dezelfde consument als waar wij ons op richten. Wij willen een bijdrage leveren aan een gezondere wereld en willen de wereldmarkt gaan bedienen te beginnen in Nederland. Europa en de VS volgen. Hiertoe zullen we strategische partnerschappen en distributiesamenwerkingen gaan ontwikkelen alsmede talent en (smart) capital aantrekken om dit te realiseren. Tot slot: Hoewel de status nog: ‘Minimum Viable Product' is met geringe tractie, staan wij aan de vooravond van groei.
Deze succesfactoren gaan helpen om verdere groei te realiseren:
Gezocht wordt een strategische / smart investeerder We vragen 300k waarvan we 175k gaan gebruiken voor marketing en PR. Een deel van de investering, 100K, wordt gebruikt voor productie en operatie en 25k voor het maken van een e-commerce shotflesje met een kleinere diameter dat door de brievenbus past. Wij bieden: 15% belang voor 300K. Exit strategie: We willen de komende 5-6 jaar de afzetgebieden uitbreiden naar Europa, VS en CN en verwachten een EXIT na 5-7 jaar.