Detailhandel non food te koop
Als je ondernemershart een slagje over slaat als je ergens een detailhandel non food te koop ziet staan, dan is het ondernemerschap je op het lijf geschreven. Ga dan ook de uitdaging aan. En geef toe aan die lang gekoesterde ondernemersdroom. Wij helpen je graag in de zoektocht naar een detailhandel non food die voldoet aan al je wensen. Sinds 2002 zijn wij dan ook uitgegroeid tot hét grootste bedrijfsovernameplatform van de Benelux.
Start je zoektocht naar een bedrijf binnen de detailhandel non food
Voordat je de zoektocht naar een detailhandel non food start is het goed om te weten hoe de overnamemarkt er precies uitziet. De afgelopen jaren zal het personeelstekort er waarschijnlijk toe leiden dat het aantal bedrijfsovernames zal groeien. Bedrijven binnen de detailhandel non food die kampen met personeeltekorten zullen de onderneming met een bedrijfsoverdracht proberen op te lossen. De vraag naar dit soort bedrijven hangt onder andere samen met het sentiment in dezelfde branche. Als er veel vertrouwen is dan willen bedrijven vaak de positie binnen de markt behouden óf deze zelfs verbeteren.
Als je nog steeds op deze pagina bent weten we inmiddels één ding zeker: het ondernemersbloed stroomt je door de aderen. En vanuit daar weet je dan ook dat het niet nodig is om zelf voor een eigen bedrijf starten te gaan. Het is namelijk eenvoudig om een bedrijf over te nemen vanuit ons ruimte aanbod bedrijven binnen de detailhandel non food. Vraag en aanbod wordt snel en bovenal doeltreffend bij elkaar gebracht. Ook weten wij dat het een lang proces is. Laat je daarom begeleiden via onze nieuwsbrief, zoekservice óf plaats een eigen aankoopadvertentie om proactief verder te zoeken.
Plaats een profiel
Ons aanbod
Verschillende soorten kopers
Als je een bedrijf binnen de detailhandel non food koopt zijn er verschillende soorten kopers te herkennen. Het is dan ook van belang dat je nagaat tot welke groep jij behoort. Dit hangt af van verschillende elementen. Om een grove scheiding te maken spreekt men in de volksmond van 'interne' en 'externe' kopers. Vanuit deze gedachte hebben wij dan ook onderstaande splitsing gemaakt.
- Familieopvolging
- Mbo (management buy out)
- Mbi (management buy in)
- Strategische overname
- Investeerder
Hoe financier je een detailhandel non food?
De financiering van een bedrijf binnen de detailhandel non food kan nog een laatste spreekwoordelijk struikelblok vormen. Zodra je voor een bedrijfsovername financieren gaat kom je er vaak achter dat dit níet volledig via het eigen vermogen gefinancierd kan worden. Wat andere mogelijkheden zijn om de financiering alsnog rond te krijgen? Denk hierbij aan bancair krediet, participatiemaatschappijen of een informal investor. Ook de verkopende partij kan je hierbij een handje helpen. Een achtergestelde lening of een earn-out regeling is dan ook geen uitzondering.
Wat is een detailhandel non food bedrijf waard?
Dit is een struikelpunt voor veel ondernemers. Wat hiervan de oorzaak is? Vaak merken wij dat er te weinig inzicht is in informatie en cijfers. Dit kan dan ook leiden tot een verkeerde inschatting van de waarde van een bedrijf in de detailhandel non food. Wij raden dan ook aan om je hier goed in te verdiepen. Zo krijg je een betere basis van een financiering. Dat uiteindelijk het fundament kan zijn om de onderhandelingen te starten.
Vanuit onze jarenlange ervaring durven wij wel te stellen wat de meest gemaakte fout is: het richten op winst. Dit is vaak niet verstandig, omdat dit nauwelijks iets zegt over de waarde van een onderneming. Geboekte resultaten vanuit het verleden geven dan ook géén garantie voor de toekomst. Verder is de winst vrij eenvoudig te manipuleren waardoor toekomstige resultaten snel tegen kunnen vallen.
Start nu
Ontvang persoonlijk advies
Complex én intensief. Zo omschrijven wij het bedrijfsovernameproces misschien wel het (aller)beste. Hoe dit komt? Dat is omdat je continu voor verschillende keuzes komt te staan en allerlei zaken moet afhandelen. Soms kan het dan ook noodzakelijk zijn om hiervoor een bedrijfsovernamespecialist in te schakelen.
Vanuit deze gedachte denken wij dan ook graag met je mee. En stellen wij ons brede netwerk van overnamespecialisten graag tot je beschikking. Laat je adviseren door iemand die het proces al vaker mee heeft gemaakt. De specialist is ook niet emotioneel betrokken bij de onderneming, waardoor deze tijdens bijvoorbeeld de onderhandelingen eenvoudig bij kan springen. Het is goed om in je achterhoofd te houden dat deze vaak méér oplevert bij een bedrijf overnemen dan deze kost.
Vind een specialist