Blog

Bedrijf verkopen

Hoe bereid ik de interne organisatie voor op de verkoop?

Bij het verkoop klaar maken van een onderneming dienen mogelijk veranderingen doorgevoerd te worden in de bedrijfsstructuur. In navolging hierop is het bij de voorbereiding op de verkoop ook belangrijk dat rekening gehouden wordt met de interne organisatie.
Lees meer
Bedrijf verkopen

Wat is ondernemingswaarde?

De ondernemingswaarde wordt bij een activatransactie anders bepaald dan bij een aandelentransactie. Hieruit valt dus al snel af te leiden dat het op verschillende manieren en situaties gebruikt kan worden. Reden genoeg om hier dieper op in te gaan en
Lees meer
Nieuws

Bedrijventekoop.nl viert 20 jarig bestaan

Boekel – Toen Filip Demuyt in 2002 op zoek was naar een bedrijf om over te nemen, nadat hij zijn eerste ICT-bedrijf succesvol verkocht had, merkte hij dat het erg lastig was om aan informatie over te koop staande bedrijven te komen. Dit kon beter dacht
Lees meer
Bedrijf verkopen

Wat is aandelenwaarde?

De aandelenwaarde verschilt met de ondernemingswaarde: wij lichten toe hoe.   Wat is aandelenwaarde? Als bij de verkoop van een bedrijf gebruikt gemaakt wordt van een aandelentransactie is het belangrijk om de aandelenwaarde te weten. Om hiertoe
Lees meer
Bedrijfsoverdracht

Wat is een earn out regeling?

Een earn out regeling is een constructie bij de (ver)koop van een bedrijf waarbij een deel van de koopprijs – afhankelijk van de resultaten – in de komende jaren betaald wordt. Hierbij is het belangrijk om dit zorgvuldig te bepalen. Schrijf de inhoud
Lees meer
Waardering

Wat is het belang van een goede waardebepaling?

Het blijkt dat het merendeel van de ondernemers geen idee heeft van de ondernemingswaarde. Tóch is dit wel degelijk van belang om te weten. Dit is vaak een belangrijke schakel voor het toekomstige financiële plaatje.    Pensioen Het verkopen
Lees meer
Franchise

Wat betekent multi-unit franchise?

Als een succesvolle franchiseorganisatie groeit in financieel resultaat én aantal vestigingen heet dit bij de franchisegevers organische- en strategische groei. De strategische groei sluit de franchisegever nieuwe franchisenemers aan. En bij de organische
Lees meer
Bedrijfsoverdracht

Wie zijn betrokken bij een bedrijfsoverdracht?

Wie zijn betrokken bij een bedrijfsoverdracht? Zoals de vraag al doet vermoeden zijn er verschillende partijen betrokken bij een bedrijfsoverdracht. Natuurlijk zijn er twee hoofdrolspelers: de koper én de verkoper. Maar, vanuit onze ervaring weten wij
Lees meer

Do’s en don’ts onderhandelen tijdens een bedrijfsovername

Wat zijn de do’s en don’ts tijdens de onderhandelingen van een bedrijfsovername? Zorg voor een goede voorbereiding.   Do’s en don’ts onderhandelen Na de kennismaking tussen koper en verkoper en de informatieverstrekking over en weer zal het gesprek
Lees meer

Wat gebeurt er met het personeel na overdracht?

Veel ondernemers die hun bedrijf verkopen vinden het belangrijk dat er goed gezorgd wordt voor het personeel. Niet voor niets, de verkoper heeft ook veel verantwoordelijkheid. Ook voor de koper is dit van belang, zo wil deze de medewerkers tevreden en
Lees meer

Waar let je op bij de overname van een bedrijf

Het overnemen van een bedrijf kan vanuit verschillende perspectieven ontzettend interessant zijn. Toch is het overnemen van een bedrijf meer dan alleen wat papierwerk. Het is een complex en vooral tijdrovend traject waarbij je rekening dient te houden
Lees meer

Do’s en don'ts bij een 1e kennismaking tijdens een bedrijfsoverdracht

Wat zijn de do’s en don’ts bij een 1e kennismaking tijdens een bedrijfsoverdracht? Bereid je (mentaal) goed voor op dit belangrijke gesprek.   Do’s en don’ts bij een 1e kennismaking Een bedrijfsoverdracht begint natuurlijk met een eerste kennismaking
Lees meer