Profiel nr. 103195

Participatie mogelijkheid in een State-of-the-art marketing platform

15/06/2021 Geplaatst

Gevestigd in

Nederland

Algemene informatie

Branche

ICT-Dienstverlening

Soort bedrijf

Platform / website

Rechtsvorm

BV

Transactievorm

Aandelentransactie

Levensfase onderneming

Startend

Aantal medewerkers (in FTE)

0

Type koper

Investeerder


Financiële informatie

Omzet indicatie

Vertrouwelijk

Indicatie overnamebedrag

€ 500.000 - € 1.000.000

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Bedrijfshistorie / achtergrond

Marktintroductie en vliegende start in Q4/ 2021 met 100.000 huishoudens. Vertegenwoordigt een onbetaalbare PR-waarde. Vormt direct een aantrekkelijke volume voor merken. Verschaft kritische massa voor het gebruik van social media.

Er is sprake van een volledig voorbereide organisatie: techniek en systemen beschikbaar, strategische partners geselecteerd, blauwdrukken voor snel en kostenefficiënt aansluiten van merken. Diepgaande voorbereiding garandeert een snelle time-to-market.

Alle procedures en (sub)systemen zijn beschikbaar. CSR-beleid voorhanden. Dient als leidraad voor de certificering als Certified B Corporation en Sociale Onderneming. 1e intentieverklaringen van merken zijn getekend.

Technologie partners staan garant voor invulling van business requirements, continuïteit en lange termijn productontwikkeling. Naast haar economische rol wordt aan maatschappelijke initiatieven gecontribueerd via haar stichting. 


Activiteiten van het bedrijf

De groep bewuste consumenten wordt gebundeld zonder hun individuele keuzevrijheid te beperken. Duurzaamheid wordt goedkoper en toegankelijk voor een breed publiek. Abonnees worden alternatieven geboden en bijgestaan met raad en daad. Helpen mensen die in een spagaat zitten te moeten kiezen tussen de eigen portemonnee of duurzaamheid.

Het abonnement geeft toegang tot de beste deals voor duurzame producten. Met een compleet pakket waar iedere type huishouden elke dag mee in aanraking komt. Mensen hoeven niet meer eindeloos te zoeken naar duurzame producten en merken. Het is allemaal uitgezocht en gecontroleerd op inhoud en waarheid.

Stimuleren alleen producten die bij hen profiel passen en staan hen bij hun verduurzaming (‘impact shopping’) te versnellen. Men wordt regelmatig uitgenodigd voor polls en enquêtes. Hebben daarmee direct invloed op het aanbod waardoor de waarde van hun abonnement groeit. Bepalen de bestemming van de donaties via onze stichting aan lokale projecten.  


Onderscheidend vermogen

Focus op erkenning als aanjager en autoriteit in de omwenteling van het koopgedrag van consumenten. Uitsluitend deals op het gebied van duurzaamheid, fair trade, circulair, inclusie en ethiek, op hun duurzaamheidsperformance getoetst. Abonnementen de enige inkomstenbron (recurring revenues). Genereren in een kort tijd tractie en vormen noodzakelijk volume voor de beste deal. Nieuwe product/markt combinaties worden, exclusief voor abonnees, geïnitieerd.  

Merken krijgen toegang tot een extra, uniek en laagdrempelig verkoopkanaal in het hart van de doelgroep. Geen provisies verschuldigd.  

State-of-the-art marketing platform, met de hybride distributie van abonnementen, genereert snel en veel traffic. Vergt bij andere platformen aanzienlijk meer tijd en media uitgaven. Spin-offs voor merken: hogere ROI, hogere merkbekendheid, betere vindbaarheid wat resulteert in sterke opschaling omzet en merken een boost bezorgt. Bieden veel belovende initiatieven een ‘podium met een groot publiek’.


Overig

Geen financiële activiteiten in de vennootschap tot op in hebben. Balans en resultatenrekening ‘schoon’. Founder (ervaren C-level) heeft alle investeringen van de ontwikkeling gedragen. Komen niet terug als verplichting voor de onderneming. De propositie leent zich niet voor een ‘zolderkamer opstart’, omdat deze aan zowel consumenten- als retailerzijde een volledig ingerichte platform vergt. Founder heeft gezocht en geïnvesteerd in modi om de financiële risico’s van alle investeerders zoveel mogelijk te elimineren en versnelde acceptatie en populariteit (tractie) te bewerkstelligen.  

Benodigde startfinanciering bedraagt €750.000. Hiervoor wordt een participatie 40% in de holding verworven. Financier profiteert van de upside van internationalisatie. Ideaal profiel: van financier die betrokken wil zijn bij de introductie van een nieuw standaard voor ‘impact shopping’. Positieve impact in combinatie met een hoog rendement wil creëren.


Participatie mogelijkheid in een State-of-the-art marketing platform
Regio
Nederland
Branche
ICT-Dienstverlening
Type
Te koop aangeboden
Omzet
Vertrouwelijk
Overname
500.000 - 1.000.000

Dit profiel is door de gebruiker On-hold geplaatst. Er kan op dit moment niet op gereageerd worden.