Profile number 103195

Participatie mogelijkheid in een State-of-the-art marketing platform

15/06/2021 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

IT service

Type of company

Website

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

Shares

Life phase enterprise

Starting

Employees in FTE

0

Type of buyer

Investor


Financial information

Turnover last financial year

Confidential

Asking price

€ 500.000 - € 1.000.000

Earnings before taxes

Confidential


Company history/background

Marktintroductie en vliegende start in Q4/ 2021 met 100.000 huishoudens. Vertegenwoordigt een onbetaalbare PR-waarde. Vormt direct een aantrekkelijke volume voor merken. Verschaft kritische massa voor het gebruik van social media. Er is sprake van een volledig voorbereide organisatie: techniek en systemen beschikbaar, strategische partners geselecteerd, blauwdrukken voor snel en kostenefficiënt aansluiten van merken. Diepgaande voorbereiding garandeert een snelle time-to-market. Alle procedures en (sub)systemen zijn beschikbaar. CSR-beleid voorhanden. Dient als leidraad voor de certificering als Certified B Corporation en Sociale Onderneming. 1e intentieverklaringen van merken zijn getekend. Technologie partners staan garant voor invulling van business requirements, continuïteit en lange termijn productontwikkeling. Naast haar economische rol wordt aan maatschappelijke initiatieven gecontribueerd via haar stichting. 


Company activities

De groep bewuste consumenten wordt gebundeld zonder hun individuele keuzevrijheid te beperken. Duurzaamheid wordt goedkoper en toegankelijk voor een breed publiek. Abonnees worden alternatieven geboden en bijgestaan met raad en daad. Helpen mensen die in een spagaat zitten te moeten kiezen tussen de eigen portemonnee of duurzaamheid. Het abonnement geeft toegang tot de beste deals voor duurzame producten. Met een compleet pakket waar iedere type huishouden elke dag mee in aanraking komt. Mensen hoeven niet meer eindeloos te zoeken naar duurzame producten en merken. Het is allemaal uitgezocht en gecontroleerd op inhoud en waarheid. Stimuleren alleen producten die bij hen profiel passen en staan hen bij hun verduurzaming (‘impact shopping’) te versnellen. Men wordt regelmatig uitgenodigd voor polls en enquêtes. Hebben daarmee direct invloed op het aanbod waardoor de waarde van hun abonnement groeit. Bepalen de bestemming van de donaties via onze stichting aan lokale projecten.  


Unique selling points

Focus op erkenning als aanjager en autoriteit in de omwenteling van het koopgedrag van consumenten. Uitsluitend deals op het gebied van duurzaamheid, fair trade, circulair, inclusie en ethiek, op hun duurzaamheidsperformance getoetst. Abonnementen de enige inkomstenbron (recurring revenues). Genereren in een kort tijd tractie en vormen noodzakelijk volume voor de beste deal. Nieuwe product/markt combinaties worden, exclusief voor abonnees, geïnitieerd.   Merken krijgen toegang tot een extra, uniek en laagdrempelig verkoopkanaal in het hart van de doelgroep. Geen provisies verschuldigd.   State-of-the-art marketing platform, met de hybride distributie van abonnementen, genereert snel en veel traffic. Vergt bij andere platformen aanzienlijk meer tijd en media uitgaven. Spin-offs voor merken: hogere ROI, hogere merkbekendheid, betere vindbaarheid wat resulteert in sterke opschaling omzet en merken een boost bezorgt. Bieden veel belovende initiatieven een ‘podium met een groot publiek’.


Other

Geen financiële activiteiten in de vennootschap tot op in hebben. Balans en resultatenrekening ‘schoon’. Founder (ervaren C-level) heeft alle investeringen van de ontwikkeling gedragen. Komen niet terug als verplichting voor de onderneming. De propositie leent zich niet voor een ‘zolderkamer opstart’, omdat deze aan zowel consumenten- als retailerzijde een volledig ingerichte platform vergt. Founder heeft gezocht en geïnvesteerd in modi om de financiële risico’s van alle investeerders zoveel mogelijk te elimineren en versnelde acceptatie en populariteit (tractie) te bewerkstelligen.   Benodigde startfinanciering bedraagt €750.000. Hiervoor wordt een participatie 40% in de holding verworven. Financier profiteert van de upside van internationalisatie. Ideaal profiel: van financier die betrokken wil zijn bij de introductie van een nieuw standaard voor ‘impact shopping’. Positieve impact in combinatie met een hoog rendement wil creëren.


Participatie mogelijkheid in een State-of-the-art marketing platform
Region
The Netherlands
Sector
IT service
Type
For sale
Turnover
Confidential
Overname
500.000 - 1.000.000

This profile has been put on-hold by the user. It cannot be responded to at this time.