Bedrijfshistorie / achtergrond
Betreft een internationale groothandel in kleding in een niche markt. Naast de eigenaren zijn er twee medewerkers in dienst.
Activiteiten van het bedrijf
De kernactiviteit betreft een internationale groothandel in kleding in een nichemarkt. Er is vanaf de oorsprong bewust vanuit strategisch oogpunt gekozen voor een gestructureerde kwalitatieve groei binnen het netwerk.
Onderscheidend vermogen
De onderneming onderscheidt zich van directe concurrenten in de markt door focus op het volledig ontzorgen van haar klanten middels een hoogwaardige servicegerichte aanpak (vlotte en correcte leveringen van kwaliteitsartikelen) en uitstekende klantcontacten. De afgelopen jaren heeft de onderneming kansen en uitdagingen binnen de markt geïdentificeerd en hebben nu de juiste opschaling bij de fabrieken bereikt. Er is een strategie van gematigde omzetgroei versus leveren van een juiste/goede prijs-kwaliteitverhouding. Nu de opschaling is bereikt kan de verdere groei gerealiseerd worden door o.a. het leggen van nieuwe contacten en eventuele deelname aan internationale beurzen.
Overig
Een strategische partner kan de gewenste groei waar operatie, huisvesting en bedrijfsmiddelen de laatste jaren voor klaargestoomd zijn, verder in een stroomversnelling brengen waardoor sneller het afzetgebied vergroot kan worden en de concurrentie verder aangegaan kan worden.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder