Company history/background
Betreft een groothandel in Trachtenmode en is opgericht in 2012. Naast de 2 eigenaren zijn er 2 medewerkers in dienst.
Company activities
De kernactiviteiten zijn gericht op Trachtenmode, hoogwaardige Tiroler kleding en kerstkleding. Er is vanaf de oorsprong bewust vanuit strategisch oogpunt gekozen voor een gestructureerde kwalitatieve groei binnen het netwerk.
Unique selling points
De onderneming onderscheidt zich van directe concurrenten in de markt door focus op het volledig ontzorgen van haar klanten middels een hoogwaardige servicegerichte aanpak (vlotte en correcte leveringen van kwaliteitsartikelen) en uitstekende klantcontacten.
De afgelopen jaren heeft de onderneming kansen en uitdagingen binnen de markt geïdentificeerd en hebben nu de juiste opschaling bij de fabrieken bereikt.
Er is een strategie van gematigde omzetgroei versus leveren van een juiste/goede prijs-kwaliteitverhouding.
Nu de opschaling is bereikt kan de verdere groei gerealiseerd worden door o.a. het leggen van nieuwe contacten en eventuele deelname aan internationale beurzen.
Other
Een strategische partner kan de gewenste groei waar operatie, huisvesting en bedrijfsmiddelen de laatste jaren voor klaargestoomd zijn, verder in een stroomversnelling brengen waardoor sneller het afzetgebied vergroot kan worden en de concurrentie verder aangegaan kan worden.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition
- Investor