Bedrijfshistorie / achtergrond
Beschrijving Onderneming:
De onderneming is een snelgroeiende E-commerce onderneming die zich richt op unieke huidverzorgingsproducten van eigen receptuur voor vrouwen.
De verkoop vindt plaats via een webshop (2 talen, 4 landen). De afgelopen jaren is de omzet van de onderneming flink gestegen.
Tot op heden was het strategische beleid dat alle vrije cashflow in de marketing en groei van de onderneming werd gestopt.
Hierom heeft de onderneming de afgelopen jaren +/- een nihil resultaat behaald. Er is voor deze strategie gekozen omdat er tot op heden weinig concurrentie is binnen de gekozen product/markt combinatie en door kwaliteit van service, lage aantal retouren en de producteigenschapen waardoor 3,6 uit 10 klanten komt terug voor een herhaal aankoop.
Team:
De onderneming wordt geleid door twee DGA’s die gezamenlijk voor +/- 1 FTE werkzaam zijn in de onderneming. Daarnaast bestaat het team uit nog 5 medewerkers.
De ondernemers concluderen dat ze de onderneming tot een bepaald niveau hebben gebracht. Ze zijn van mening dat de onderneming, om een volgende stap te maken, een ander type management nodig heeft.
Activiteiten van het bedrijf
Key figures:
Door de privacy veranderingen eind Juni 2021 is de CAC toegenomen en omdat het aan cashflow en kennis ontbreekt om nu dieper te investeren in de CLTV heeft de onderneming vanaf feb 2022 ervoor gekozen om van dit snel groeiende bedrijf een winstgevend cashflow bedrijf te maken.
Voor het jaar 2022 wordt er nu dan ook gestuurd op een EBIT marge van +/- 18%. Dit moet worden bereikt door de marketinguitgaven voor nieuwe online klanten substantieel te laten dalen, nieuwe verkoop kanalen te ontwikkelen en te snijden in personeelskosten en overhead. Dit heeft tot gevolg dat de geprognosticeerde omzet over 2022 (2,1M) zal afnemen t.o.v. 2021 (2,8M), maar de winstgevendheid zal toenemen.