Profile number 104790

E-commerce bedrijf met eigen huidverzorgingsproducten

30/05/2022 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

IT service

Type of company

E-commerce

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Growing

Employees in FTE

5 - 10

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 1.000.000 - € 2.500.000

Asking price

To be agreed

Earnings before taxes

Confidential


Company history/background

Beschrijving Onderneming: 

De onderneming is een snelgroeiende E-commerce onderneming die zich richt op unieke huidverzorgingsproducten van eigen receptuur voor vrouwen. 

De verkoop vindt plaats via een webshop (2 talen, 4 landen). De afgelopen jaren is de omzet van de onderneming flink gestegen. 

Tot op heden was het strategische beleid dat alle vrije cashflow in de marketing en groei van de onderneming werd gestopt. 

Hierom heeft de onderneming de afgelopen jaren +/- een nihil resultaat behaald. Er is voor deze strategie gekozen omdat er tot op heden weinig concurrentie is binnen de gekozen product/markt combinatie en door kwaliteit van service, lage aantal retouren en de producteigenschapen waardoor 3,6 uit 10 klanten komt terug voor een herhaal aankoop. 

Team: 

De onderneming wordt geleid door twee DGA’s die gezamenlijk voor +/- 1 FTE werkzaam zijn in de onderneming. Daarnaast bestaat het team uit nog 5 medewerkers. 

De ondernemers concluderen dat ze de onderneming tot een bepaald niveau hebben gebracht. Ze zijn van mening dat de onderneming, om een volgende stap te maken, een ander type management nodig heeft.


Company activities

Key figures: 

Door de privacy veranderingen eind Juni 2021 is de CAC toegenomen en omdat het aan cashflow en kennis ontbreekt om nu dieper te investeren in de CLTV heeft de onderneming vanaf feb 2022 ervoor gekozen om van dit snel groeiende bedrijf een winstgevend cashflow bedrijf te maken. 

Voor het jaar 2022 wordt er nu dan ook gestuurd op een EBIT marge van +/- 18%. Dit moet worden bereikt door de marketinguitgaven voor nieuwe online klanten substantieel te laten dalen, nieuwe verkoop kanalen te ontwikkelen en te snijden in personeelskosten en overhead. Dit heeft tot gevolg dat de geprognosticeerde omzet over 2022 (2,1M) zal afnemen t.o.v. 2021 (2,8M), maar de winstgevendheid zal toenemen.


Unique selling points

Investeringsrationale:

  • Uitstekende naam en reputatie; 
  • Trouwe klanten & sterke marktpositie;       
  • Eigen unieke productlijn en formules; 
  •  Lean-and-mean organisatie; 
  • Reccurring omzet naar de toekomst; 
  • Bewezen schaalbaar;       
  • Nauwelijks concurrentie via huidige kanalen;        
  • Goede LTV per klant.   

Mogelijkheden voor koper:       

  • Uitbreiding naar retail (de onderneming is reeds benaderd door een aantal drogisterijketens);       
  • Verder vergroten van de online omzet in de huidige landen via de huidige kanalen;   
  • Verder vergroten van de online omzet in de huidige landen via de nieuw kanalen (andere platforms);       
  • Uitbreiden naar nieuwe landen;      
  • Uitbreiding productassortiment;       
  • SEO optimalisatie.

Other

Er wordt gezocht naar een koper die verstand heeft van het verder opschalen van een E-commerce onderneming en daarnaast een financiele injectie in de onderneming kan geven om deze sneller door te laten groeien. 

Proces: 

Bij interesse op basis van deze teaser kan er contact worden opgenomen om, na ondertekening van een geheimhoudingsovereenkomst, een informatiememorandum op te vragen.


E-commerce bedrijf met eigen huidverzorgingsproducten
Region
The Netherlands
Sector
IT service
Type
For sale
Turnover
1.000.000 - 2.500.000
Overname
To be agreed

This profile has been put on-hold by the user. It cannot be responded to at this time.