Bedrijfshistorie / achtergrond
In 2004 gestart met in- en verkoop van modelspoortreinen. Verkoop aanvankelijk grotendeels via winkel en beurzen (Duitsland en Nederland). Sinds 2006 verkoop via webshop, inmiddels beslaat webshop 64% van totale verkoop, verkoop ‘all over the world’. In 2016 huidige bedrijfspand betrokken, biedt ruimte voor werkplaats (digitalisering van locs) en workshops.
Activiteiten van het bedrijf
Verkoop van modelspoortreinen, rijtuigen, wagons, rails/wissels, scenery. Verkoopkanalen: webshop (64%), Winkel (30%) en op Beurzen (6%). Alle bekende merken (>50) verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (H0, N-Spoor): Fleischmann-Roco, Märklin, Piko, Lemke, Noch, Modelfab, Brawa. In 2021 ca 10.000 bestellingen verwerkt.
Unique selling points
Bekendheid:
Onderneming staat erg goed bekend bij de doelgroep, heeft onder andere zelf diverse beurzen geïnitieerd in Nederland. Groot assortiment. Onderneming is marktleider in de Benelux voor de niche ‘N-Spoor’ (schaal 1: 160), vrijwel alle modellen uit voorraad leverbaar. Klanten worden geholpen met het digitaliseren van besturingssystemen middels workshops en het modificeren van locs. Deze service is schaars, zorgt voor klantenbinding en -retentie.
Overig
Groeipotentie o.a. door webverkoop naar ‘next level’ te brengen: Gerichte campagnes (data-driven), SEO/SEA. Deelname aan beurzen en het houden van acties leiden telkens tot een salesboost.
De onderneming is niet locatiegebonden.
Een mooie propositie voor een ondernemende persoon of partij dan wel een strategische koper. In alle gevallen is liefhebberij voor modelspoortreinen een pré.