Profile number 104378
16/09/2022 Date added
Located in
The Netherlands
Sector
Retail non-food
Type of company
Webshop
Legal entity
Firm
Type of transaction
Assets / liabilities
Life phase enterprise
Growing
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Strategic acquisition
Turnover last financial year
€ 1.000.000 - € 2.500.000
Asking price
To be agreed
Earnings before taxes
€ 100.000 - € 250.000
In 2004 gestart met in- en verkoop van modelspoortreinen. Verkoop aanvankelijk grotendeels via winkel en beurzen (Duitsland en Nederland). Sinds 2006 verkoop via webshop, inmiddels beslaat webshop 64% van totale verkoop, verkoop ‘all over the world’. In 2016 huidige bedrijfspand betrokken, biedt ruimte voor werkplaats (digitalisering van locs) en workshops.
Verkoop van modelspoortreinen, rijtuigen, wagons, rails/wissels, scenery. Verkoopkanalen: webshop (64%), Winkel (30%) en op Beurzen (6%). Alle bekende merken (>50) verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (H0, N-Spoor): Fleischmann-Roco, Märklin, Piko, Lemke, Noch, Modelfab, Brawa. In 2021 ca 10.000 bestellingen verwerkt.
Bekendheid:
Onderneming staat erg goed bekend bij de doelgroep, heeft onder andere zelf diverse beurzen geïnitieerd in Nederland. Groot assortiment. Onderneming is marktleider in de Benelux voor de niche ‘N-Spoor’ (schaal 1: 160), vrijwel alle modellen uit voorraad leverbaar. Klanten worden geholpen met het digitaliseren van besturingssystemen middels workshops en het modificeren van locs. Deze service is schaars, zorgt voor klantenbinding en -retentie.
Groeipotentie o.a. door webverkoop naar ‘next level’ te brengen: Gerichte campagnes (data-driven), SEO/SEA. Deelname aan beurzen en het houden van acties leiden telkens tot een salesboost.
De onderneming is niet locatiegebonden.
Een mooie propositie voor een ondernemende persoon of partij dan wel een strategische koper. In alle gevallen is liefhebberij voor modelspoortreinen een pré.