11/01/2022 Geplaatst

Gevestigd in

Nederland

Algemene informatie

Branche

Detailhandel Non-Food

Soort bedrijf

Speelgoedwinkel

Rechtsvorm

Eenmanszaak

Transactievorm

Activa / passiva transactie

Levensfase onderneming

Groeiend

Aantal medewerkers (in FTE)

0

Type koper

  • MBI kandidaat
  • Strategische overname
  • Investeerder


Financiële informatie

Omzet indicatie

€ 0 - € 100.000

Indicatie overnamebedrag

N.o.t.k.

Resultaat voor belasting

€ 0 - € 100.000


Bedrijfshistorie / achtergrond
Het merk staat voor het speelplezier van jonge kinderen om op een leuke, interactieve en leerzame wijze te leren lopen. Het bedrijf is in september 2020 vanuit een fascinatie voor ondernemen op kleine schaal begonnen. Aan de hand van het merk is doorgegroeid naar een vervijfvoudiging van de omzet in 2021 t.o.v. 2020. N.b. er wordt uitsluitend online verkocht via het Bol.com verkoopkanaal.

Activiteiten van het bedrijf
Inbegrepen in de verkoop:
  • Het merk is BOIP geregistreerd;
  • Overdracht van de kwalitatief goede relaties met leveranciers en de daarbij behorende contacten/afspraken
  • Het assortiment van 6 artikelen die voldoen aan de gestelde veiligheidseisen en formulieren (CE – 2009/48/EC, conformiteitsverklaring)
  • Alle marketing, beeldmateriaal, ontwerpen, handleidingen en testen van de artikelen (CE)
  • Kwalitatief zeer goede en onderscheidende artikelen in het segment loopstoelen en loopwagens (slechts 2-3% retourpercentage)
  • Tijdsinspanning en aandacht voor een goede overdracht van de huidige en gedreven ondernemer, met eventuele participatie

Onderscheidend vermogen
Het nr.1 merk worden in de BeNeLux in het segment loopstoelen en loopwagens voor baby’s vanaf 6 maanden tot en met de leeftijd van peuters. Groei kan bewerkstelligd worden door het initiëren van de volgende stappen. De uitdaging ligt in het optimaliseren van voorraadmanagement, het verder uitbreiden van het assortiment aan varianten loopstoelen en de inkoop van nieuwe geschikte en onderscheidende modellen (momenteel 6 stuks). Er is er nog veel winst te boeken op het gebied van marketing door het inzetten van bijvoorbeeld social media of het creëren van een eigen webshop.

Overig
Reden van verkoop: Uit de hand gelopen hobby, waarbij de ondernemer zelf de vervolg groeistappen niet kan maken i.v.m. een gebrek aan ruimte en tijd (naast een fulltime job).

Merk loopwagens en verkoopkanaal
Regio
Nederland
Branche
Detailhandel Non-Food
Type
Te koop aangeboden
Omzet
0 - 100.000
Overname
N.o.t.k.

Dit profiel is door de gebruiker On-hold geplaatst. Er kan op dit moment niet op gereageerd worden.