Profile number 104079

Merk loopwagens en verkoopkanaal

11/01/2022 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Retail non-food

Type of company

Toy store

Legal entity

One - man business

Type of transaction

Assets / liabilities

Life phase enterprise

Growing

Employees in FTE

0

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 0 - € 100.000

Asking price

To be agreed

Earnings before taxes

€ 0 - € 100.000


Company history/background

Het merk staat voor het speelplezier van jonge kinderen om op een leuke, interactieve en leerzame wijze te leren lopen. Het bedrijf is in september 2020 vanuit een fascinatie voor ondernemen op kleine schaal begonnen. Aan de hand van het merk is doorgegroeid naar een vervijfvoudiging van de omzet in 2021 t.o.v. 2020.

N.b. er wordt uitsluitend online verkocht via het Bol.com verkoopkanaal.


Company activities

Inbegrepen in de verkoop:

  • Het merk is BOIP geregistreerd;
  • Overdracht van de kwalitatief goede relaties met leveranciers en de daarbij behorende contacten/afspraken
  • Het assortiment van 6 artikelen die voldoen aan de gestelde veiligheidseisen en formulieren (CE – 2009/48/EC, conformiteitsverklaring)
  • Alle marketing, beeldmateriaal, ontwerpen, handleidingen en testen van de artikelen (CE)
  • Kwalitatief zeer goede en onderscheidende artikelen in het segment loopstoelen en loopwagens (slechts 2-3% retourpercentage)
  • Tijdsinspanning en aandacht voor een goede overdracht van de huidige en gedreven ondernemer, met eventuele participatie

Unique selling points

Het nr.1 merk worden in de BeNeLux in het segment loopstoelen en loopwagens voor baby’s vanaf 6 maanden tot en met de leeftijd van peuters. Groei kan bewerkstelligd worden door het initiëren van de volgende stappen. De uitdaging ligt in het optimaliseren van voorraadmanagement, het verder uitbreiden van het assortiment aan varianten loopstoelen en de inkoop van nieuwe geschikte en onderscheidende modellen (momenteel 6 stuks). Er is er nog veel winst te boeken op het gebied van marketing door het inzetten van bijvoorbeeld social media of het creëren van een eigen webshop.


Other

Reden van verkoop:

Uit de hand gelopen hobby, waarbij de ondernemer zelf de vervolg groeistappen niet kan maken i.v.m. een gebrek aan ruimte en tijd (naast een fulltime job).


Merk loopwagens en verkoopkanaal
Region
The Netherlands
Sector
Retail non-food
Type
For sale
Turnover
0 - 100.000
Overname
To be agreed

This profile has been put on-hold by the user. It cannot be responded to at this time.