Profiel nr. 104345

Partner in de rol van CMO platform die duurzame consumptie betaalbaar maakt

07/03/2022 Geplaatst

Gevestigd in

West-Nederland

Ook interessant voor

Midden-Nederland

Algemene informatie

Branche

Dienstverlening

Soort bedrijf

Zakelijke dienstverlening

Rechtsvorm

BV

Transactievorm

Aandelentransactie

Levensfase onderneming

Startend

Aantal medewerkers (in FTE)

0

Type koper

  • MBI kandidaat
  • Investeerder


Financiële informatie

Omzet indicatie

Vertrouwelijk

Indicatie overnamebedrag

0 - 1.000.000

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Bedrijfshistorie / achtergrond
Namens onze opdrachtgever komen wij graag in contact met een ondernemende marketing expert in de rol van CMO. De onderneming versnelt duurzame consumptie (‘impact shopping’) door de grote groep welwillende consumenten te verbinden met duurzame merken. Merken die met ons streven naar stelmatige veranderingen. Abonnementen vormen onze enige inkomsten. Geven toegang tot de beste deals voor duurzame producten. Met een compleet pakket waar iedere huishouden elke dag mee in aanraking komt. Duurzame merken krijgen toegang tot een extra en laagdrempelig verkoopkanaal in het hart van de doelgroep. Geen provisies of verborgen kosten. Spin-offs: hogere ROI marketingbudget, betere en snellere vindbaarheid en verhoogde omzet. Merken met wie nieuwe PMC’s, exclusief voor onze abonnees worden ontwikkeld. Met onze mentaliteit van ‘impact first’, een concreet CSR beleid, B-Corp status en het doneren van 2% van onze omzet geven wij invulling aan deze ambities.

Activiteiten van het bedrijf
Jouw bijdrage:  Als CMO draag je de eindverantwoording voor het merk en de propositie. Maakt deel uit van het management. Vervanger van de CEO. De spil en expert voor alle merk-, marketing- en media-activiteiten (influencers, social-, educational-, performance marketing, media- en PR campagnes). Het volledige spectrum is jouw ‘kindje’. Eerst in Nederland, maar later ook over de grens. De creatieve vrijheid die nodig is om de strategie om te zetten in marketing performance is vanzelfsprekend. Je herkent jezelf in het volgende profiel:  
  • Definieert korte en lange termijn marketing strategie.
  • Monitort trends, concurrentie en consumer insights en anticipeert hierop zodat onze autoriteit bekrachtigd wordt.
  • Contracteert en activeert nieuwe retail partners.
  • Architect van het marketing coalition board, gericht op actieve participatie van retailers in het marketing beleid, portfolio expansie en nieuwe PMC’s.
  • Bouwt in-house team specialisten met digital en data-driven marketing expertises.

Onderscheidend vermogen
Over welke bagage beschik je:  Top-conversies én tevreden abonnees gaan niet vanzelf. Deze eisen een topper met een ondernemersgeest die beschikt over een groot professioneel netwerk en weet te balanceren tussen waardegroei en impact. In je ‘rugzak’ moet aanwezig zijn:  
  • HBO- of WO opleiding in Marketing of Business Administration of vergelijkbare werk- en denkniveau.
  • Trackrecord bij een groot merk in de segmenten FMCG, (Non) Food retail of digitaal bureau.
  • Een passie voor duurzaamheid en impact willen maken.
  • Brede, actuele kennis van UI/UX, digital en social marketing, loyalty, e-commerce, growth hacking, value proposition modelling, marketing automation en Agile.
  • Competenties: visie, creatief, doelgericht leiderschap, analytisch sterk, omgevingsbewust, overtuigingskracht.
  • Talenten: zelfstarter, coachen en talent ontwikkeling, out-of-the-box denken.
  • Attitude: get-the-job-done, initiatief nemen, kritisch op geld, lef en durf, ambitieus.

Overig
Partnerschap Onze opdrachtgever biedt naast een nader overeen te komen management fee een partnerschap aan. De hoogte van de deelname is bespreekbaar, waarbij iedere €25.000 inleg met 1½% aandelenkapitaal op holding niveau wordt gewaardeerd. Hierdoor profiteer je bij een exit van de beoogde, internationale expansie en spin-offs.  Hoe ziet het vervolgproces eruit?  Als je past binnen de visie van onze opdrachtgever en uit hetzelfde hout bent gesneden, willen we je graag uitnodigen voor een eerste kennismaking, waarna we de vervolgstappen met elkaar afstemmen.  Heb je interesse?  Neem contact met ons op door middel van het reactieformulier, wij reageren vervolgens zo spoedig mogelijk.