Note! This profile is sold or inactive and is therefore no longer available.
Back to the overview

Partner in de rol van CMO platform die duurzame consumptie betaalbaar maakt

Sold or inactive #104345 - Available since March 7, 2022

Company history/background

Namens onze opdrachtgever komen wij graag in contact met een ondernemende marketing expert in de rol van CMO. De onderneming versnelt duurzame consumptie (‘impact shopping’) door de grote groep welwillende consumenten te verbinden met duurzame merken. Merken die met ons streven naar stelmatige veranderingen. Abonnementen vormen onze enige inkomsten. Geven toegang tot de beste deals voor duurzame producten. Met een compleet pakket waar iedere huishouden elke dag mee in aanraking komt. Duurzame merken krijgen toegang tot een extra en laagdrempelig verkoopkanaal in het hart van de doelgroep. Geen provisies of verborgen kosten. Spin-offs: hogere ROI marketingbudget, betere en snellere vindbaarheid en verhoogde omzet. Merken met wie nieuwe PMC’s, exclusief voor onze abonnees worden ontwikkeld. Met onze mentaliteit van ‘impact first’, een concreet CSR beleid, B-Corp status en het doneren van 2% van onze omzet geven wij invulling aan deze ambities.

Company activities

Jouw bijdrage: Als CMO draag je de eindverantwoording voor het merk en de propositie. Maakt deel uit van het management. Vervanger van de CEO. De spil en expert voor alle merk-, marketing- en media-activiteiten (influencers, social-, educational-, performance marketing, media- en PR campagnes). Het volledige spectrum is jouw ‘kindje’. Eerst in Nederland, maar later ook over de grens. De creatieve vrijheid die nodig is om de strategie om te zetten in marketing performance is vanzelfsprekend. Je herkent jezelf in het volgende profiel:  

  • Definieert korte en lange termijn marketing strategie.
  • Monitort trends, concurrentie en consumer insights en anticipeert hierop zodat onze autoriteit bekrachtigd wordt.
  • Contracteert en activeert nieuwe retail partners.
  • Architect van het marketing coalition board, gericht op actieve participatie van retailers in het marketing beleid, portfolio expansie en nieuwe PMC’s.
  • Bouwt in-house team specialisten met digital en data-driven marketing expertises.

Unique selling points

Over welke bagage beschik je: Top-conversies én tevreden abonnees gaan niet vanzelf. Deze eisen een topper met een ondernemersgeest die beschikt over een groot professioneel netwerk en weet te balanceren tussen waardegroei en impact. In je ‘rugzak’ moet aanwezig zijn:  

  • HBO- of WO opleiding in Marketing of Business Administration of vergelijkbare werk- en denkniveau.
  • Trackrecord bij een groot merk in de segmenten FMCG, (Non) Food retail of digitaal bureau.
  • Een passie voor duurzaamheid en impact willen maken.
  • Brede, actuele kennis van UI/UX, digital en social marketing, loyalty, e-commerce, growth hacking, value proposition modelling, marketing automation en Agile.
  • Competenties: visie, creatief, doelgericht leiderschap, analytisch sterk, omgevingsbewust, overtuigingskracht.
  • Talenten: zelfstarter, coachen en talent ontwikkeling, out-of-the-box denken.
  • Attitude: get-the-job-done, initiatief nemen, kritisch op geld, lef en durf, ambitieus.

Other

Onze opdrachtgever biedt naast een nader overeen te komen management fee een partnerschap aan. De hoogte van de deelname is bespreekbaar, waarbij iedere €25.000 inleg met 1½% aandelenkapitaal op holding niveau wordt gewaardeerd. Hierdoor profiteer je bij een exit van de beoogde, internationale expansie en spin-offs. Hoe ziet het vervolgproces eruit? Als je past binnen de visie van onze opdrachtgever en uit hetzelfde hout bent gesneden, willen we je graag uitnodigen voor een eerste kennismaking, waarna we de vervolgstappen met elkaar afstemmen. Heb je interesse? Neem contact met ons op door middel van het reactieformulier, wij reageren vervolgens zo spoedig mogelijk.

General information

Region
West-Nederland
Sector
Service industry
Type of company
Business services
Legal entity
Private limited company
Type of transaction
Shares
Life phase enterprise
Starting
Employees in FTE
0
Type of buyer
  • MBI candidate
  • Investor

Financial information

Turnover last financial year
Confidential
Asking price
€ 0 - € 1.000.000
Earnings before taxes
Confidential

Interested or more information?

Save as favourite

Partner in de rol van CMO platform die duurzame consumptie betaalbaar maakt
West-Nederland

Profile number: 104345

Date added: March 7, 2022

Sector: Service industry


Please login, if you have an account: Log in

If you have not an account, fill up your email address to save this profile in your favorites. A link with password creation will be sent to you by e-mail.

Send PDF-version by mail

Partner in de rol van CMO platform die duurzame consumptie betaalbaar maakt
West-Nederland

Profile number:
104345

Date added:
March 7, 2022

Sector:
Service industry

You can email this profile in PDF version to yourself or to someone for whom this may be interesting. Enter the e-mail address and name of the person receiving the e-mail below and click send to send the profile.