Menu

Profiel nr. 104125

Gezocht investeerder c.q. strategische partner E-commerce bedrijf in kinderkleding

18/01/2022 Geplaatst

Gevestigd in

Nederland

Algemene informatie

Branche

Detailhandel Non-Food

Soort bedrijf

Dames- en herenmode

Rechtsvorm

BV

Transactievorm

Aandelentransactie

Levensfase onderneming

Groeiend

Aantal medewerkers (in FTE)

< 5

Type koper

  • Strategische overname
  • Investeerder


Financiële informatie

Omzet indicatie

0 - 100.000

Indicatie overnamebedrag

100.000 - 250.000

Resultaat voor belasting

0 - 100.000


Bedrijfshistorie / achtergrond

Het betreft een designer kinderkleding en -accessoires online winkel met oog op duurzaamheid die met behulp van technologie de onlineverkoopervaring van de klant wil verbreden.  

In 2021 is de onderneming begonnen met het verkopen van geselecteerde designer merken voor kinderen. Door de toenemende vraag van de consument, is het bedrijf elk seizoen haar assortiment gaan uitbreiden met bekende merken.

De drie fases voor groei: 
  •      Ruimer assortiment en meer voorraden, dit is nodig om een erkende online winkel te worden in Europa (zij willen beginnen met deze markt).
  •      Een marktplaats worden door middel van partnerships met fysieke retailers die hun producten en voorraden op de website plaatsen.
  •      Het creëren van software die zij aan zij werkt met de website om traditionele e-commerce te combineren met een sociale digitale ervaring voor de consument.  

Activiteiten van het bedrijf

De producten worden verkocht door middel van een traditioneel retail systeem met een markup van rond de 3. De klant kan door middel van creditcard en PayPal betalen, hier worden Klarna en iDeal nog aan toegevoegd. De koerier is DHL (snel en veilig). Klanten kunnen via WhatsApp communiceren met de onderneming, zij kunnen hier niet alleen terecht voor algemene vragen, maar voor o.a. stylingadvies. Hierdoor (in combinatie met meer voorraden en een groter assortiment) zal de conversie exponentieel groeien. Om dit voor elkaar te krijgen is het belangrijk om experts in dienst te nemen. Het doel van het bedrijf is om 30-40% van de wereldwijde consument voor zich te winnen, die door de pandemie online is gaan winkelen. Dit zal behaald worden door dezelfde ervaring te kunnen bieden als in een fysieke winkel.  


Onderscheidend vermogen

Wat maakt hen anders? In tegenstelling tot traditionele e-commerce websites en apps die statische producten in categorieën opsommen die consumenten kunnen bekijken en kopen, gaat dit bedrijf een stap verder en toont producten en inhoud op een sociale manier, waardoor gepersonaliseerde aanpak mogelijk is. Dit zal mogelijk worden doormiddel van software/tech app die gekoppeld is aan de website waar klanten online/live producten kunnen kopen met behulp van onze sales advisors. Dit zal zorgen voor klant engagement waardoor traffic van de e-commerce exponentieel gaat groeien. Daarbij willen ze ook 3D fashion toevoegen. Ze willen klanten een op maat gemaakte, gepersonaliseerde winkelervaring bieden, maar op een nieuw en innovatief digitaal platform dat zal helpen om met kop en schouders boven de concurrentie uit te steken.

Ze zullen altijd verbonden zijn - wat de klant ook wil, waar ze ook zijn, ze zullen het opsporen en naar hen verzenden. Deze onderneming zal de enige zijn die deze service kan aanbieden in haar markt.  


Overig

De typische klant van het bedrijf is:

  • Vrouw, 32-44 jaar, woont in een grote stad.
  • Getrouwd, 1-2 kinderen, voorschoolse leeftijd en leerplichtige leeftijd.
  • Werkt parttime, momenteel op zwangerschap.
  • Echtgenoot is hoogverdiener goed inkomensniveau.
  • Ze koopt designer en bewuste milieumerken. De meesten van hen wonen in de EU, het VK en de VS.
Wij zoeken een investeerder en of partner om dit concept van high end kleding succesvol te maken.