Menu

Profiel nr. 102669

Onderneming in gezonde voeding (biologisch, glutenvrij, vegan) zoekt investeerder

03/03/2021 Geplaatst

Gevestigd in

West-Nederland

Algemene informatie

Branche

Agri-food

Soort bedrijf

Groente- en fruitverwerking

Rechtsvorm

BV

Transactievorm

Aandelentransactie

Levensfase onderneming

Groeiend

Aantal medewerkers (in FTE)

< 5

Type koper

  • MBI kandidaat
  • Investeerder


Financiële informatie

Omzet indicatie

250.000 - 500.000

Indicatie overnamebedrag

500.000 - 1.000.000

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Bedrijfshistorie / achtergrond

De onderneming ontwikkelt en vermarkt gezonde vegan en glutenvrije producten in een brede range. Hoewel het nog een jong bedrijf is, voert het inmiddels meer dan 60 verschillende producten. Daarmee is het inmiddels de startup fase voorbij. De onderneming levert thans aan meerdere groothandels als ook direct aan consumenten via online super Crisp en Picnic. De ambitie is om verder uit te breiden naar de detailhandel, het buitenland en het ontwikkelen en lanceren van nieuwe producten, zoals de in 2021 te lanceren Vegetable Wrap.

Het bedrijf heeft de markt mee. Consumenten hechten steeds meer waarde aan een gezonde levensstijl. Ruim 60% van de Nederlanders zegt actief te kiezen voor gezonde voeding. Daarnaast groeit ook het aantal mensen met coeliakie snel. Deze mensen volgen allen een glutenvrij dieet. 

Het bedrijf is ontstaan uit onvrede. Er waren geen lekkere, eerlijke glutenvrije producten verkrijgbaar. Daarom is de ondernemer deze zelf gaan ontwikkelen. En met succes. Onder één merknaam wordt nu een volledig assortiment aan granola's, broodsoorten, gebak, meelsoorten, en maaltijden op de markt gebracht. 


Activiteiten van het bedrijf

De onderneming houdt zich bezig met het ontwikkelen en op de markt brengen van gezonde glutenvrije, vegan producten, zowel in het retailkanaal als ook in de food service, out of home en horeca. 


Onderscheidend vermogen

Het bedrijf onderscheidt zich doordat zij echt lekkere en eerlijke producten ontwikkelt. Mensen met coeliakie hebben maar weinig keuze en deze onderneming brengt daar verandering in. Het bedrijf blinkt uit in product- en conceptontwikkeling. Onderdeel van de waardepropositie is dat er geen rommel aan de producten wordt toegevoegd. Dit spreekt de groeiende doelgroep aan van mensen die een vegan life style omarmen. 


Overig

In 2021 had de onderneming ruim € 200k omzet en voor 2021 wordt op een minimale verdubbeling van de omzet gemikt. De onderneming zoekt in eerste instantie circa € 300k, met in tweede instantie nog een vergelijkbaar bedrag verspreid over de komende 2,5 jaar om de verdere groeiambities te realiseren. Dit bedrag kan deels ook bancair worden ingevuld.

Voorkeur gaat uit naar een (betrokken) financiële partij of MBI met kennis van food & beverage en/of retail die goede affiniteit heeft met een gezonde vegan life style.