Profile number 102669
03/03/2021 Date added
Located in
West-Nederland
Sector
Agriculture
Type of company
Vegetable and fruit processing
Legal entity
Private limited company
Type of transaction
Shares
Life phase enterprise
Growing
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 250.000 - € 500.000
Asking price
€ 500.000 - € 1.000.000
Earnings before taxes
Confidential
De onderneming ontwikkelt en vermarkt gezonde vegan en glutenvrije producten in een brede range. Hoewel het nog een jong bedrijf is, voert het inmiddels meer dan 60 verschillende producten. Daarmee is het inmiddels de startup fase voorbij. De onderneming levert thans aan meerdere groothandels als ook direct aan consumenten via online super Crisp en Picnic. De ambitie is om verder uit te breiden naar de detailhandel, het buitenland en het ontwikkelen en lanceren van nieuwe producten, zoals de in 2021 te lanceren Vegetable Wrap.
Het bedrijf heeft de markt mee. Consumenten hechten steeds meer waarde aan een gezonde levensstijl. Ruim 60% van de Nederlanders zegt actief te kiezen voor gezonde voeding. Daarnaast groeit ook het aantal mensen met coeliakie snel. Deze mensen volgen allen een glutenvrij dieet.
Het bedrijf is ontstaan uit onvrede. Er waren geen lekkere, eerlijke glutenvrije producten verkrijgbaar. Daarom is de ondernemer deze zelf gaan ontwikkelen. En met succes. Onder één merknaam wordt nu een volledig assortiment aan granola's, broodsoorten, gebak, meelsoorten, en maaltijden op de markt gebracht.
De onderneming houdt zich bezig met het ontwikkelen en op de markt brengen van gezonde glutenvrije, vegan producten, zowel in het retailkanaal als ook in de food service, out of home en horeca.
Het bedrijf onderscheidt zich doordat zij echt lekkere en eerlijke producten ontwikkelt. Mensen met coeliakie hebben maar weinig keuze en deze onderneming brengt daar verandering in. Het bedrijf blinkt uit in product- en conceptontwikkeling. Onderdeel van de waardepropositie is dat er geen rommel aan de producten wordt toegevoegd. Dit spreekt de groeiende doelgroep aan van mensen die een vegan life style omarmen.
In 2021 had de onderneming ruim € 200k omzet en voor 2021 wordt op een minimale verdubbeling van de omzet gemikt. De ondernemer zoekt circa € 600k aan financiering (verspreid over de komende 2,5 jaar) om de verdere groeiambities te realiseren.
Voorkeur gaat uit naar een (betrokken) financiële partij of MBI met kennis van food & beverage en/of retail die goede affiniteit heeft met een gezonde vegan life style.