Bedrijfshistorie / achtergrond
Het merk en de site creeert hoogwaardige content en scoort hierdoor ook goed in Google. Samen met de aanwezigheid op Social media en de uitgebreide e-maillijst zorgde dit voor maar liefst 6.000.000 websitebezoekers in het afgelopen jaar. Via een bewezen methode worden klanten geworven die na aankoop van de (online) producten gecoacht en ondersteund worden met hun persoonlijke voedingsvraagstukken.
De zeer fraaie EBIT-marge bedraagt ruim 56% en voorziet in 2020 in een verwachte nettowinst van €750.000. Het is de verwachting dat de stabiele groeicijfers in de komende jaren onverminderd tot verbeterde resultaten leiden.
Activiteiten van het bedrijf
Online platform gespecialiseerd in de ontwikkeling en verkoop van gezondheids- en afslankadviezen en gerelateerde producten. Door de in-huis ontwikkelde content en producten is het merk in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een toonaangevende online speler op het gebied van gezondheid en afslanken.
Unique selling points
- Zeer sterk (eigen) merk
- Zeer hoge bruto & netto marge
- Online verkopen (e-books) zonder inkoop- en verzendkosten (buiten eenmalige kosten)
- Trouwe schare klanten en fans
Overig
Een ideale koper kent de (online) markt van afvallen en gezondheid goed. Ondanks de sterke groei zijn verschillende kanalen nog niet ontwikkeld. Iemand die online het merk verder kan uitbouwen of een strategische koper die het sterke platform kan gebruiken voor (cross)selling past goed bij het bedrijf.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder