Bedrijfshistorie / achtergrond
Nederlands merk met een eigen lijn Shapewear en corrigerende Legwear staat aan de vooravond van een volgende fase in haar marktpenetratie. Heeft een niche positie in een internationale markt die sterk groeit. Design en ontwikkeling in eigen beheer, high end fabricage in Italië en China. De onderneming is in 2013 gestart en heeft distributie in Nederland, Duitsland en België. Ligt zowel bij de ketens als bij de speciaalzaken. Neemt een unieke positie in tussen de private labels en de grote gevestigde merken.
Activiteiten van het bedrijf
De afgelopen jaren heeft de onderneming geïnvesteerd in de ontwikkeling van het merk (design, collectie, verpakking en display). Heeft in 2017 eerste stappen gezet in e-commerce. Om deze strategie te versnellen wordt gezocht naar een sterke (online)marketeer / strategische partner die de uitdaging aangaat om op basis van een partnership de volgende groeifase in te gaan. De huidige ondernemer is meer procesman dan marketeer en zoekt een commerciële strategische partner. De partij die wordt gezocht is bereid zowel tijd als middelen te investeren in de uitbouw van de onderneming waarbij een gefaseerde deelname bespreekbaar is.
Overig
- Besloten vennootschap naar Nederlands recht
- Vestiging in Noord-Holland (locatie ongevoelig)
- Werkgebied Nl, B, Dtsl.
- Sinds 2015 winstgevend
- Omzet 500K EBITDA 11%
- Marktuitbreiding naar andere Europese landen
- Sterke merk uitstraling
- Goede contacten in (internationaal) grootwinkelbedrijf
- Sterk groeipotentieel in e-commerce
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname