laatst bijgewerkt op: 02-12-2016

Woonformule op zoek naar ondernemers

  • PRINT
profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
60201 19-11-2014 Detailhandel Non-Food Franchise
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) 1.000 - 10.000
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk n.o.t.k. N.v.t.
Omschrijving

Deze formule is…
- Een formule met 26 vestigingen door het hele land met elk circa 1.750m2
- Specialist in het inrichten van de woonkamer
- Een vlotte winkel met heel veel sfeer
- Een winkel waarin elke modebewuste consument kan slagen
- Een concept dat in 2012 een omzetstijging van 3% wist te realiseren
- Een formule met nog enkele witte vlekken in nederland
- Een formule van, voor en door ondernemers

De USP's van de formule
Maatwerk
Bij deze franchiseformule zijn ze in staat maatwerk te leveren tegen een zeer scherpe prijs.

Dit is mogelijk door de ontwikkeling van elementen, stoffen-, leder-, pootjes-, wielen- en hoofdsteunenconcepten. Vrijwel elke bank kan met deze concepten aangepast worden aan de wens van de klant. Doordat ze beschikken over een eigen stof- en ledercollectie is het voor de consument tevens mogelijk meubelen van diverse leveranciers te combineren zonder kleurverschil.

Snel in huis
De franchiseformule levert binnen 20 dagen!

Een tweede doorbraak in het inspelen op de wensen van de klant is de mate waarin ze erin geslaagd zijn het assortiment snel te kunnen leveren. Waar binnen de branche, en met name binnen de hogere prijsniveaus, levertijden van 10 weken nog steeds heel normaal zijn slaagt de formule er in het grootste deel van het assortiment zitmeubelen binnen 20 dagen te leveren! De noodzaak hiervan herkent u als ondernemer waarschijnlijk meteen. De klant wil de meubelen immers het liefste direct in huis hebben maar de kosten van het alles op voorraad hebben (dit doen we binnen de formule slechts met een beperkte selectie topmodellen) liggen te hoog om dit te kunnen doen.

Van, Voor en Door ondernemers
Ondernemers zijn leading

De formule is een hard franchise formule. Dit betekent onder meer dat de franchisenemers verplicht zijn het volledige kernassortiment te voeren, de pricing & signing huisstijl van de formule te volgen, deel te nemen aan de marketingkalender van de formule en alle eigen uitingen af te stemmen op het formulebeleid.

Uniek aan de onderneming als franchiseformule is echter dat het formule beleid in verregaande mate bepaald wordt door de ondernemers zelf. De formule werkt met een aantal beslissingsbevoegde commissies. De belangrijkste commissies zijn de inkoopcommissie en de reclamecommissie. Beide commissies bestaan uit vier ondernemers en één medewerker van de franchisegever. De commissies worden aangestuurd door de franchiseraad die eveneens uit ondernemers bestaat.

Enkele voorbeelden van reclame-uitingen van de formule:
- Website en webshop
- Lokale tv reclame
- Landelijke tv reclame
- Sponsoring van tv-programma’s
- Folder

De folder van de formule verschijnt in 2015 14 maal. Door de omvang van de gezamenlijke oplage van alle aan gelieerde ondernemingen kan de folder afgenomen worden tegen een zeer lage prijs van 2,0 cent per stuk.

Ondersteuning

Franchisenemers ontvangen ondersteuning van het servicecenter.

Het team ten dienste van u bestaat uit:
- Het formulemanagement
- De productmanager
- Een reclamemedewerker
- Commercieel administratieve ondersteuning
- IT-projectmanager(s).

De doelstelling van het servicekantoor is u op de winkelvloer zo veel mogelijk te ontzorgen op het gebied van productinformatie en pricing & signing en u middelen aan te leveren die u in staat stellen het maximale uit uw m² te halen. Een voorbeeld hiervan is dat alle prijskaarten van de showroomopstellingen direct vanuit intranet te printen zijn. Daarnaast wordt voor alle producten aan de hand van een symbolenkaart en een productpaspoort uitvoerige productinformatie gegeven. Daarnaast zijn ze binnen de formule gewend elkaar scherp te houden. Dit doen ze door middel van trainingsprogramma’s voor het personeel, uitwisselingsprogramma’s tussen vestigingen onderling en shopvisits.

Feiten over de formule:
- aantal vestigingen 26
- benodigd metrage winkel 1.750
- benodigde magazijnruimte 800
- omvang verzorgingsgebied in brievenbussen 90.000
- franchisefee € 12.000
- reclame kostprijs
- aantal folders per jaar 14
- entreefee € 5.000
- contractduur 5+5 optiejaren
- benodigde investering voorraad werkkapitaal € 375k – €425k
- benodigde investering interieur € 150k – € 175k
- benodigde investering bouwkundig PM

Lijkt het u geweldig om u aan te sluiten bij deze formule? Of wilt u meer weten over de formule? Vraag dan geheel vrijblijvend informatie aan.

klik hier om te reageren op dit profiel


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29