De onderneming bestaat uit een winkel in een gerenommeerde plaats in de Randstad. Tevens is er een virtuele winkel op het internet. Naast de verkoop van woonartikelen en kleding wordt er interieuradvies verzorgd en interieurprojecten uitgevoerd. De onderneemster heeft besloten tot verkoop omdat zij het voornemen heeft om haar werkzaamheden in het buitenland voort te zetten.
Achtergrond:
De onderneming heeft een zeer originele achtergrond. De onderneemster, professional in woning- en kledingstyling, is in 2000 vanuit haar ?achtertuin? begonnen. Vanuit een oude markante woonwagen is zij gestart met de verkoop van interieurartikelen. Door de groei werd deze locatie, in 2005 bestaande uit een strandhuis, hippe tent en de woonwagen, te klein. Daarop is gezocht naar passende locatie in de regio. Deze is gevonden in een sfeervol 19e eeuws pand.
Het netwerk van de onderneemster, ondersteunt door de unieke locatie en het assortiment, heeft zeer veel aandacht van de woonbladen gegenereerd. Daardoor heeft de onderneming nu, 7 jaar later, een creatief en positief imago opgebouwd. Door de gedurfde combinatie van smaken, kleuren en assortiment heeft de onderneming een grote aantrekkingskracht op consumenten tot vér buiten de regio. Nog steeds vindt er zeer veel free publicity plaats in de woonbladen.
Overigen:
Naast de onderneemster zijn in totaal 3 FTE werkzaam in de onderneming op basis van zowel freelance-contracten als arbeidscontracten voor bepaalde tijd.
De winkel is gevestigd in een huurpand op een A1-lokatie. Er is bij het aangaan van de huurovereenkomst aanzienlijk geïnvesteerd in de winkel.
De juridische structuur is een eenmanszaak, de overname betreft dan ook de activa.