Vanuit onze onderneming hebben we een webshop pakket ontwikkeld. Uitgangspunt hierbij was om zo veel mogelijk te automatiseren. Hoewel de meeste webshops hun website alleen gebruiken om bestellingen binnen te halen, was ons streven dit ook te koppelen aan de primaire bedrijfsprocessen, zoals facturatie, inkoop etc.
Om onze software te laten aansluiten op de realiteit besloten we zelf een webshop in electronica te beginnen. Denk hierbij aan LCD, TV's en TomTom. Door het succes van de webshop wordt het echter steeds drukker. Omdat we toch bij onze oorsprong willen blijven willen we de webshop verkopen.
We verkopen dus geen bedrijf met vloeroppervlakte en mensen in dienst. Maar we verkopen een webshop waarmee u zo aan de slag kunt. U krijgt van ons gedegen advies om zo gelijk aan de slag te kunnen met het binnenhalen van bestellingen. Ook kunt u gebruik maken van onze expertise en relaties in de branche. Zo hebben we diverse online marketing mogelijkheden voor u uitgeprobeerd.
De omzet hangt af van het geld wat er in online marketing wordt gestopt. Wij hebben de verhoudingen tussen marketinginvestering en omzet. Het mooie van online marketing is dat men precies kan zien hoeveel een bepaalde marketing campagne oplevert. Zelf probeerden we de omzet zo laag mogelijk te houden omdat de werkzaamheden van de webshop ten koste gingen van de tijd die we aan onze core business het ontwerpen van webbased software konden besteden. Toch zaten we op een omzet van zo'n 100.000 euro in de maand en een netto winst van 2000-2500 euro per maand.