Bedrijfshistorie / achtergrond
Het bedrijf is opgericht in 1984. Sindsdien is het uitgegroeid tot een betrouwbare partner in de verhuur, verkoop, installatie en het onderhoud van professionele beeld-, geluids- en podiumtechniek. De huidige bedrijfsvorm is een eenmanszaak + BV.
Het klantenbestand is divers en omvat jaarlijks zo’n 100 meermaals terugkerende relaties voor verhuurprojecten, waaronder partners, organisatiebureaus, bedrijven en overheidsinstellingen. Daarnaast beschikt het bedrijf over een eigen merk met ongeveer 30 dealers — bestaande uit collega-AV-bedrijven en installateurs — verspreid over Nederland, België en Duitsland.
Het team bestaat uit twee technische medewerkers in loondienst, naast de DGA. Jaarlijks worden er ongeveer 15 verkoop- en installatieprojecten uitgevoerd, met een projectwaarde variërend van €5.000 tot €150.000.
Activiteiten van het bedrijf
Het bedrijf verzorgt de verhuur voor uiteenlopende evenementen en de verkoop en installatie voor vaste projecten. De activiteiten strekken zich uit door heel Nederland, en ook naar België en Duitsland.
Onderscheidend vermogen
Voor een specialistisch nicheproduct is een eigen merk en productlijn ontwikkeld, ondersteund door een groeiend dealernetwerk.
Daarnaast is er voor de verhuur van dit nicheproduct een bestaand netwerk van rentalpartners actief.
Overig
De huidige eigenaar nadert de pensioengerechtigde leeftijd en wil het bedrijf op termijn overdragen. Daarbij staat de verkoper open voor verschillende overnamevormen, zoals een volledige overname, gefaseerde overname, management buy-out of earn-out constructie.Voor de koper is een (beperkt) eigen kapitaalinbreng gewenst. Daarnaast bestaan er diverse financieringsmogelijkheden om de overname te realiseren.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder