Bedrijfshistorie / achtergrond
Bedrijf is opgericht in 2020 en heeft in de eerste jaren van haar bestaan een mooie groei laten zien. Het afgelopen jaar heeft de verkoper door omstandigheden minder tijd aan haar bedrijf kunnen besteden, waardoor de groei gestabiliseerd is. Omdat de verkoper inmiddels nog minder tijd beschikbaar heeft voor haar onderneming, is de beslissing genomen om het bedrijf te verkopen. De organisatie van het bedrijf is up to date met o.a. samenwerkingen met meer dan 70 winkels en 3 salesagents met een landelijke dekking. De verhouding tussen B2C en B2B is 60% / 40%.
Activiteiten van het bedrijf
Het bedrijf verkoopt handgemaakte en gepersonaliseerde sieraden. Er wordt verkocht via zowel een goed functionerende webshop alsook via 70 winkels in Nederland. Deze winkels worden bediend door drie salesagents met wie wordt samengewerkt. Producten hebben en luxe uitstraling en zijn aantrekkelijk geprijsd. Daarmee positioneert het bedrijf zich tussen de ‘giftable luxe’ merken en de high-end juweliers, met een sterke branding en trouwe klantenkring. De doelgroep van de onderneming zijn voornamelijk vrouwen tussen 18-40 jaar.
Onderscheidend vermogen
De onderneming heeft een eigen webshop, veel loyale (repeterende) klanten en een goede samenwerking met 70 winkels door heel het land.
Overig
Het bedrijf is interessant voor partijen in de keten of voor ondernemers met de ambitie om het bedrijf verder uit te bouwen en het merk verder op de kaart te zetten.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname