Bedrijfshistorie / achtergrond
Breed en diep aanbod, moderne inrichting en persoonlijke service.
Betreffende ondernemer (met ruime ervaring in zelfstandig ondernemerschap) wil een sneakerwinkel realiseren die niet alleen een breed aanbod aan sneakers verkoopt, maar die ook inzet op een beleving voor sneaker liefhebbers.
De sneakerwinkel zal een van de grotere winkels zijn op het gebied van sneakers en zich daardoor ook direct profileren in dit segment.
Activiteiten van het bedrijf
800 m2 beleving en ruime keuze uit sneakers.
De beoogde winkel zal worden gekenmerkt door:
- ruime looproutes en veel comfortabele zitplaatsen om sneakers te passen en uit te proberen
- alle merken
- veel gebruik van glas in plaats van traditionele wanden en muren
- entertainment en signeersessies
Unique selling points
Integratie offline en online.
Circa een jaar na opening van de winkel zal ook de e-commerce webshop worden gelanceerd.
Sneakers zijn een populair product geworden onder jongeren en andere doelgroepen. Niet alleen voor sport, maar juist ook als fashion statement en lifestyle. Social media spelen een cruciale rol in de promotie en de popularisering van sneakers, alsook de bereidheid onder (jonge) kopers om hogere prijzen te betalen voor exclusieve of op maat gemaakte producten. De onderneming zal zich richten op het midden- tot hoogsegment, met verkoopprijzen tussen de €180 en €250.
Overig
Participatie is mogelijk.
De totale financieringsbehoefte bedraagt €1,2M. Participatie in het aandelenkapitaal in combinatie met de verstrekking van vreemd vermogen is beslist bespreekbaar.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder