Profiel nr. 107103
01/05/2024 Geplaatst
Gevestigd in
West-Nederland
Ook interessant voor
Branche
Gezondheidszorg
Soort bedrijf
Overig
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Nader te bepalen
Levensfase onderneming
Startend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Investeerder
Omzet indicatie
€ 0 - € 100.000
Indicatie overnamebedrag
€ 500.000 - € 1.000.000
Resultaat voor belasting
€ 0 - € 100.000
Een Premium navulbare en natuurlijke deodorant met plasticvrije navullingen, zonder aluminium, parabenen of andere schadelijke chemicaliën.
Het bedrijf herdefinieert zelfzorg met een diepe verbondenheid met de natuur en de planeet waarin we leven. Plastic afval is een wereldwijd probleem voor onze wilde dieren en oceanen. Het bedrijf wil de levenscyclus van plastic doorbreken in de Premium Personal Care markt die betrokken is bij badkamerroutines. We zullen dit verspillende product beheren door de conventionele plastic deodorantproducten voor eenmalig gebruik te elimineren en te vervangen door een plasticvrij, navulbaar alternatief. We geloven dat dit een waardevolle bijdrage zal zijn om consumenten een gemakkelijke manier te bieden om een duurzame bijdrage te leveren aan een schonere planeet en samen in de goede richting te gaan voor mens en planeet, nu en in de toekomst.
Het eerste product is een hoogwaardige, natuurlijke en navulbare deodorant. Geïnspireerd door de natuur, ondersteund door wetenschap. Deze deodorant kan altijd en overal gebruikt worden. Een frisse combinatie van actieve ingrediënten en mineralen, opwekkende geuren en een stijlvol design. Beter voor jou en onze planeet. Het bedrijf heeft eerder een pre-seed investeringsronde opgehaald.
Het bedrijf is actief in de markt voor luxe schoonheids- en persoonlijke verzorgingsproducten.
Type bedrijf: Direct to consumer & Omnichannel. Onze bedrijfsstrategie is om onze producten te verkopen via een omnichannelstrategie om een naadloze ervaring te creëren voor klanten via alle kanalen waarlangs we verkopen.
Online, Retail en B2B verkoop zullen een cruciale rol spelen in onze strategie. In eerste instantie willen we beginnen met voornamelijk online verkopen (D2C). Op deze manier, door direct aan de eindgebruiker te verkopen, kan het bedrijf een directe relatie met de klant opbouwen. Een directe relatie met de klant betekent de mogelijkheid om hun behoeften en problemen beter te begrijpen om daar vervolgens op in te spelen en ons product en onze service te verbeteren.
We verwachten dat online altijd een van onze belangrijkste kanalen zal zijn.
Personeel: 2 FTE, 1 parttime. 50+ jaar gecombineerde ervaring + Voormalig CMO van Rituals.
Hoewel er op dit moment genoeg bedrijven zijn die deodorantproducten aanbieden, bevatten de meeste synthetische ingrediënten, plastic voor eenmalig gebruik en bieden ze weinig tot geen koopervaring voor klanten, en voldoen ze gewoon niet aan de vraag van een grote opkomende markt. Dit is waar het bedrijf zich zal onderscheiden. Het bedrijf heeft de volgende voordelen in vergelijking met andere (conventionele) deodorantmerken: