Bedrijfshistorie / achtergrond
De webshop is in 2021 opgericht voor de verkoop van herenkleding met als specifiek kenmerk comfort. De items die verkocht worden bestaan uit zogeheten travel wear. Travel wear was al bekend onder damesmode en krijgt nu steeds meer bekendheid bij heren. Het gemak van de travel wear is niet meer weg te denken. Dit wordt ook bevestigd door de groei en omzet die WEBSHOP.COM de afgelopen twee jaar heeft gemaakt. De vraag naar travel wear kleding onder de mannen wordt met de dag meer! De verwachting is dat de stijgende lijn in de webshop komende jaren aanhoudt.
Activiteiten van het bedrijf
De webshop verkoopt een uniek travel wear merk voor heren bestaande uit technojersey items (travelwear stof). De huidige eigenaar heeft de webshop ruim twee jaar geleden opgericht wetende dat de vraag enorm zou groeien. Inmiddels komt de vraag naar herenkleding in travel wear stof niet alleen af van de consument, maar ook in de retail is men zeer geïnteresseerd. De huidige eigenaar kiest er daarom voor om de focus te leggen op de retail. Daarmee is er een enorme kans om deze verder te laten groeien vanwege de naamsbekendheid van het merk die almaar groter wordt.
Voor de ontwikkeling van het merk en de collecties werkt de onderneming samen met diverse ontwerpers en partners. Er is veel aandacht besteed aan de kwaliteit en het comfort van de kleding, wat ook kenmerkend is voor de producten. De onderneming heeft enige naamsbekendheid opgebouwd en diverse offline- en online verkooppunten. Het merk wordt al landelijk verkocht en binnenkort ook in het buitenland zoals Duitsland.
Onderscheidend vermogen
Onderscheidend vermogen:
Meerdere BN-ers dragen het kledingmerk. De onderneming heeft veel particuliere klanten die specifiek op zoek zijn naar dergelijke kleding. De collecties zijn zelf ontworpen en daarmee uniek in de markt. Er is een directe connectie met de producent van het huidige merk en de eerste 2 jaar is er alleenrecht om als zelfstandige webshop dit merk te verkopen.
Kansen:
- Groei d.m.v. online marketing;
- Groei d.m.v. offline verkooppunten;
- Uitbreiding collecties;
Kenmerken:
- Winstgevend
- Meerdere BN-ers dragen het kledingmerk
- Enorm groeipotentieel
- 23% terugkerende klanten
- retourpercentage van minder dan 7%
- Gemiddeld 4-8 uur per week bezig met de webshop
- Trustpilot score van 9.8
Webshop prestaties
- Omzet 2022: € 108.000
- EBITDA 2022: € 25.000
Overig
Aangeboden:
- Webshop (met eventueel domeinnaam)
- Voorraad
- Klantenbestand
- Verpakkingsmaterialen
- Goed converteerde webshop met betaalsysteem
De verkopende partij verkoopt deze groeiende webshop aan een koper die wil groeien met dit bedrijf of dit als een add-on ziet van zijn/haar bestaande bedrijf. De onderneming is met name interessant voor (startende) ondernemers die het leuk vinden om dit travel wear merk verder te ontwikkelen of bedrijven die de collecties van de onderneming willen toevoegen aan hun aanbod.
Kennis van of affiniteit met (online) marketing, social media en/of sales zijn een pré. De verkopende partij wil de webshop volledig (100%) verkopen, waarbij hij/zij de webshop overdraagt aan de nieuwe eigenaar. De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een activa/passiva transactie, waarbij u eigenaar wordt van (een deel van) de bezittingen van de onderneming.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder