Bedrijfshistorie / achtergrond
Het bedrijf is als totaalleverancier actief op het gebied van elektrotechniek, in 1975 opgericht en is gevestigd in de Metropoolregio Amsterdam. Als totaalleverancier wordt het bedrijf door haar klanten erkend voor de geleverde kwaliteit en betrouwbaarheid. Naast de DGA werken er momenteel 9 personen vast in dienst, 1 monteur in opleiding met een vast contract in het vooruitzicht, 2 openstaande vacatures en een flexibele schil van zzp'ers.
Activiteiten van het bedrijf
Werkzaamheden
- Het bedrijf als totaalleverancier levert de volgende werkzaamheden:
- Elektrotechniek: elektrotechnische werkzaamheden aan nieuwbouw, verbouw, rennovatie en onderhoud
- Beveiligingstechniek: advies, installatie, verbeteren en uitbreiden omtrent beveiligings- en brandmeldinstallaties
- Communicatie techniek: advies over, installatie van, uitbreiding en upgrading van (bestaande) data netwerken
- Noodverlichting: inventarisatie en verzorging van noodverlichtingsinstallaties
- Camera intercom: advies en installatie van video, toegangscontrole en camera installaties
- Inspecties: uitvoering van zowel NEN 3140 inspecties als thermografisch onderzoek
- Laadvoorzieningen elektrische voertuigen: advies en installatie van passende oplaad faciliteiten
Onderscheidend vermogen
Kort samengevat:
- Het bedrijf is toe aan de volgende fase qua groei en management. De DGA ziet dat schaalvergroting essentieel is om een tevredenstellend resultaat en rendement te behalen op grotere projecten
- De klantenportefeuille bestaat voor het overgrote deel uit zakelijke klanten (gemeentelijke overheden, retail en MKB, industrie vastgoedonderhoudsbedrijven en zorginstellingen). Veel van de klanten komen met een grote regelmaat terug gezien de hoge mate van klanttevredenheid t.o.v. de kwaliteit van het afgeleverde installatiewerk
- Omzet is rond 1 mln. Euro met een ratio EBITDA / omzet over de jaren 2018 - 2022 van rond de 8%.
Overig
Procedure
- Startpunt voor het uitwisselen van informatie is een wederzijds ondertekende geheimhoudingsverklaring. Daarna onderzoeken we de intenties en de financiële mogelijkheden van de potentiële geïnteresseerde partijen. Aansluitend kunnen de door ons geselecteerde partijen meer informatie ontvangen. Tevens kunnen deze geïnteresseerde partijen dan in contact komen met de verkopende partij.
- Bij blijvende interesse van zowel de verkopende als kopende partij wordt een actief koop- en verkoopproces geïnitieerd. In de hierop volgende fase worden de kandidaten gevraagd een indicatieve bieding uit te brengen, waarna we op grond van de ontvangen biedingen onderhandelen met de meest aansprekende kandidaten en voor zover nodig wordt additionele informatie verstrekt.
- Zodra blijkt dat een overnamekandidaat de intentie en de mogelijkheden heeft het bedrijf over te nemen tegen voor de verkoper acceptabele voorwaarden, wordt met deze partij de intentieverklaring opgemaakt. Hierna kan de potentiële koper een due diligence laten verrichten, waarna de akte van levering en de overname overeenkomst zullen worden opgesteld.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname