Profiel nr. 104703
17/05/2022 Geplaatst
Gevestigd in
Buiten Nederland
Ook interessant voor
Branche
Horeca en recreatie
Soort bedrijf
Kampeer- en bungalowbedrijf
Rechtsvorm
Eenmanszaak
Transactievorm
Nader te bepalen
Levensfase onderneming
Startend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Investeerder
Omzet indicatie
€ 0 - € 100.000
Indicatie overnamebedrag
€ 0 - € 100.000
Resultaat voor belasting
€ 0 - € 100.000
Het jonge bedrijf regelt tent- camping en camperplaatsen in privé tuinen en andere accommodatie mogelijkheden voor wandelaars.
Het bedrijf is in 2019 opgestart vanuit eigen ervaring met kamperen en de wetenschap dat er een groot tekort is aan kampeerfaciliteiten en camperplaatsen.
Begin 2020 is het platform gelanceerd. In dat jaar is ook een prijs als travel start-up gewonnen. De eerste boekingen zijn daarna gemaakt. In 2021 is een groei gerealiseerd naar 100 hosts en 500 gebruikers aan het begin van het jaar en 1200 gebruikers begin 2022.
Deze start-up heeft een platform ontwikkeld dat reizigers en hosts op eenvoudige wijze bij elkaar brengt.
Als host bied je een plek in je tuin aan met als minimum voorziening een toilet.
Hosts kunnen zich eenvoudig aanmelden en bieden een plek in hun tuin met als minimale voorziening een toiletfaciliteit. Zij verdienen iets extra en op het moment dat ze dit zelf willen. Reizigers hoeven niet persé hun eigen tent of caravan mee te nemen Er zijn ook plekken waar de host deze verhuurt.
De reiziger kan via het platform op basis van wensen en regio een beschikbare plaats vinden die dus volledig aan zijn wensen voldoet, zoals bijvoorbeeld rust, dicht bij de natuur, kindvriendelijk, huisdieren en barbecueën toegestaan.
Hoe groter het netwerk hoe meer verdien capaciteit voor de hosts en besparing voor de reiziger. Het platform rekent hierbij een servicefee van 20%.
De totale markt voor Airbnb, Pincamp en Komoot beslaat ongeveer 176 miljoen, naast het marktpotentieel van ongeveer 10 miljoen campers.
Makkelijk vinden van een ideale plek, tegen lage kosten voor met name de doelgroep kampeerders, campervakantie, actieve toeristen en buitensporters die willen ontspannen en genieten op bijzondere niet alledaagse plaatsen tegen een laag tarief.
Voor uitbreiding netwerk, promotie en naamsbekendheid is kapitaal noodzakelijk, waarmee groei mogelijk gemaakt kan worden. De vervolgstap is lancering in andere landen en online uitbreiding met een app.
Om de volgende stap te kunnen maken naar groei is een investering nodig voor marketing en IT-ontwikkeling van een nieuw platform.
Wij zijn op zoek naar een investeerder met ervaring in marketing, IT-ontwikkeling of internationalisering.
Investering zal naar verwachting eind 2025 / begin 2026 resulteren in een positief resultaat van de onderneming.
Doel is verwerven van € 100.000,- in 1e fase en nogmaals € 100.000,- in 2e fase voor internationaal uitrollen van het concept.