Bedrijfshistorie / achtergrond
De onderneming is onderdeel van Curves, een franchiseorganisatie. Curves is speciaal gericht op vrouwen. De club bestaat 11 jaar en is een gezellige en fijne plek en dat moet natuurlijk zo blijven, waar vrouwen zich veilig voelen.
Activiteiten van het bedrijf
Curves is een krachttrainingsprogramma speciaal ontwikkeld voor vrouwen met als doel om binnen 30 minuten meer spiermassa op te bouwen, de stofwisseling te verhogen en meer vet te verbranden door middel van circuittraining. Daarbij is ook het doel om het lichaam in vorm te brengen en een stevige basis te leggen voor een gezonde en actieve toekomst.
Onderscheidend vermogen
De Curves doelgroep (gemiddelde leeftijd 52 jaar) is een omvangrijke bevolkingsgroep in Nederland. Ongeveer 40% van de Nederlandse vrouwen beweegt minder dan de landelijke bewegingsnorm. Deze doelgroep moet vaak een aantal barrières overwinnen om in beweging te komen. Het Curves programma is speciaal ontwikkeld om het voor alle vrouwen gemakkelijk te maken om te bewegen en hiervan een gezonde gewoonte te maken.
Overig
Door persoonlijke omstandigheden ligt mijn focus niet meer bij de club en kan ik de club, het personeel en de leden niet meer de aandacht geven die ze verdienen. Het is moeilijk voor mij om de benodigde tijd en energie er in te stoppen en dit benadeelt de club. Ik ben ervan overtuigd dat met een nieuwe, enthousiaste eigenaar met de benodigde tijd en energie, de missie voortgezet kan worden om de vrouwen in deze regio sterker te maken.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder