Profiel nr. 103951
07/12/2021 Geplaatst
Gevestigd in
Nederland
Branche
Detailhandel Non-Food
Soort bedrijf
Speelgoedwinkel
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Activa / passiva transactie
Levensfase onderneming
Groeiend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Omzet indicatie
€ 250.000 - € 500.000
Indicatie overnamebedrag
N.o.t.k.
Resultaat voor belasting
Vertrouwelijk
Ter overname aangeboden een uniek kinderspeelgoed concept, zeer sterke positie in een kinder-niché in NL/BE en een begin in DE. Het eigen merk produceert het product en heeft als USP’s; tijdloos, authentiek, lokaal.
In twee jaar tijd heeft het bedrijf een groei doorgemaakt in zowel produceren van product, het assortiment in de breedte te vergroten en de markt te verkennen in Europa. Het is een start-up die over heel Europa en de wereld kan worden uitgerold.
De markt voor kinderspeelgoed is enorm (bedraagt 1,7 miljard in NL) maar het leent is zich ook voor de categorie woon-inrichting.. Met de globalisatie van de wereld wordt lokaal steeds belangrijker. Jouw stad is óók wie je bent en op een spelenderwijs zorgen wij ervoor dat je hier mee aan de slag gaat.
Het bedrijf heeft een pilot gedraaid in de zomer 2018, die zeer goed ontvangen is en hierna zijn we flink gegroeid. Midden in Corona tijd in 2020 (198.000 ex) naar 2021 (400.000 ex). Met meer dan 60 winkels (offline) aangesloten, eigen webshops in drie landen en goedlopend Bol.com account zit te vaart er goed in.
Het merk heeft voor al zijn producten de kranten gehaald lokaal en veel aandacht gegenereerd. Er zijn mooie samenwerkingen tot stand gekomen met gerenommeerde merken in NL. Door de lokale vorm wordt het product ook veel op scholen gebruikt.
Het merk werkt met goede externe partijen voor belangrijke USP's zoals; klantenservice, products kwaliteit en snelle levering naar de klant. Hierdoor zijn er op dit moment geen FTE's werkzaam en gebeurd alles op zzp basis rondom de externe partijen.
De B2C klanten bevinden zich momenteel in NL, BE en DE. Evenals de B2B klanten die ook in dezelfde landen actief zijn. De producten zijn ook goed geschikt voor woondecoratie.
De producten zijn van hoge kwaliteit, gebruiksvriendelijk, lokaal-authentiek en er zitten erg veel speeluren in voor vele jaren. Het merk is hierin een onderscheidende door herkenbaarheid en authenticiteit.
Er worden momenteel weinig commerciële activiteiten verricht offline. Hier liggen de uitbreidingsmogelijkheden. Met online en offline marketing kan de omzet aanzienlijk vergroot worden evenals als het verbreden van het assortiment en de kansen in het buitenland.
Het bedrijfs is momenteel gevestigd in Zuid-Holland is makkelijk te verplaatsen naar andere delen van het land.
De koper heeft bij voorkeur affiniteit met de consumentenmarkt, online/offline verkopen, is een strategische partij of een MBI-kandidaat, die een vliegende start wil maken met lopende omzet met een bestaand product.
Voor kopers kunnen de producten ook een zinvolle aanvulling zijn op een al bestaand assortiment. Actief in diverse niches. Zeer goedlopende webshops nationaal/internationaal en gedegen afzetkanalen zijn een belangrijke toevoeging voor elke koper. De huidige ondernemer moet vanwege prive omstandigheden stoppen, vandaar dat dit bedrijf ter overname wordt aangeboden.