Profiel nr. 64569

Uitbouw horlogeconcept

30/05/2017 Geplaatst

Gevestigd in

Nederland

Algemene informatie

Branche

Industrie

Soort bedrijf

Overig

Rechtsvorm

BV

Transactievorm

Activa / passiva transactie

Levensfase onderneming

Volwassen

Aantal medewerkers (in FTE)

< 5

Type koper

Investeerder


Financiële informatie

Omzet indicatie

1.000.000 - 2.500.000

Indicatie overnamebedrag

500.000 - 1.000.000

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Activiteiten van het bedrijf
De horlogemarkt is een wereldwijde groeimarkt, waarin internet een groeiend aandeel heeft. Deze onderneming heeft een nieuw horlogeconcept ontwikkeld, dat met een eigen platform het hele proces van creëren, bestellen, de samenwerking met dealers tot en met de productie innoveert. Het bedrijf produceert in Nederland, maakt omzet en zoekt aanvullende investering voor de financiering van de (internationale) groei. De start-up kosten zijn door de ondernemer en enkele private investeerders gedekt, het gaat nu om de financiering van de scale-up; optimalisering van het platform, nieuwe modellen, voorraad en marketing. Kenmerken: De eerste modellen zijn sportief tijdloos, gericht op de doelgroep 25-55 jaar. In de komende jaren zullen andere modellen en speciale versies worden toegevoegd. De producten zelf zijn van hoge kwaliteit (vergelijkbaar met een Swiss Made-product) maar hebben een populair prijsniveau (€ 250-800 toekomstig max. € 2.000), waardoor ze voor een grote doelgroep (vrijwel iedereen) toegankelijk zijn. De componenten komen uit China, Zwitserland, Japan en Italië, maar de productie vindt plaats in Nederland. Naast de functionele voordelen van het concept, wordt vooral grote waarde toegevoegd door de unieke koopbeleving en het gevoel rondom het product. Bijzonderheden: De marketing en distributie via dealers is in eerste instantie gericht op Europa, maar online is er al wereldwijde verkoop. Dealerverkoop in de VS zal starten in 2018.

Overig

Kapitaalbehoefte: De ondernemer en enkele private investeerders hebben de start-up-financiering gedaan en zoeken nu één of meerdere mede-investeerders. Het bedrijf is operationeel en draait omzet. De investering is voornamelijk bedoeld voor optimalisering van het platform, nieuwe modellen, uitbreiding van de voorraad en marketing. Het bedrijf verwacht binnen 3 tot 6 maanden (9-12 maanden na de operationele start) operationeel break-even te draaien. De benodigde groei-investering is ca. € 450.000. Er is inmiddels € 200.000 opgehaald. De investering zelf gaat in de vorm van aandelenkapitaal. Het businessplan voorziet in een snelle break-even-situatie en een goede rendementsontwikkeling. Het is de bedoeling dat de investeerders na uiterlijk 5 jaar kunnen uitstappen met een interessant rendement. Alle in het overnametraject verstrekte en nog te verstrekken informatie zowel mondeling als schriftelijk valt onder de door de geïnteresseerden getekende geheimhoudingsverklaring.