Bedrijfshistorie / achtergrond
Onze organisatie bestaat 15 jaar. We zijn werkzaam in de advisering t.a.v. verzuim van werknemers op dossierniveau aan werkgevers en uitvoerend in de re-integratie. We zijn actief op de zakelijke markt en werken alleen met A-merken. Is altijd een eenmanszaak geweest (ook VOF) maar door omstandigheden weer een eenmanszaak (wordt toegelicht). Op dit moment bevinden we ons in een overgangssituatie, dit betekent dat groei zorgt voor een beslissing: de groei managen via een overname en verder uitbreiden of zelf doen. Dat laatste is absoluut een optie maar wellicht is er een overname mogelijk die voor beide partijen een gunstige uitwerking heeft. Op dit moment maken we een groei mee als gevolg van investeringen, maar ook door bijvoorbeeld het voldoen aan de wetgeving en kwaliteitseisen die gesteld worden. Onze organisatie kent al een lange geschiedenis met daarin groei en minder groei. De laatste jaren is er een constante stijgende lijn als gevolg van slimme investeringen en innovatie. Verwachting in de toekomst is opnieuw een stijgende omzet in komende jaren.
Activiteiten van het bedrijf
We werken alleen met A-merken (middelgrote en grote organisaties) op het gebied van verzuim en arbeidsmobiliteit.
De basis is arbeidsmobiliteit waarmee diensten op alle gebieden verder ontplooid kunnen worden en waarmee wij succesvol actief zijn:
- casemanagement
- preventie
- re-integratie
- dossieradvies
- arbeidsdeskundige onderzoeken
- haalbaarheidsonderzoeken, etc.
We doen dit voor de zakelijke markt maar ook mogelijk om in het publiek bestel te functioneren (UWV/gemeente). Ook uitbreiding van flex (uzb) is mogelijk. We zijn op dit moment werkzaam op dossierniveau maar kunnen schakelen naar advies op organisatieniveau.
We kunnen landelijk leveren maar zijn niet actief in Groningen/Friesland en oost Nederland (behalve Gelderland).
Onderscheidend vermogen
Wij onderscheiden ons in een normaal tarief tegen goede kwaliteit dienstverlening. We zijn innovatief, de lijnen zijn kort naar onze medewerkers. Rechtstreeks contact en overlegsituaties wat bijzonder wordt gewaardeerd door onze opdrachtgevers. Daarnaast onderscheiden wij ons in de tijdigheid van rapportagemomenten. Werkgevers hoeven niet te vragen naar informatie maar wij bieden deze 24/7 aan. Daarnaast kopen we instrumenten in van partners die dezelfde visie hebben op ondernemen en dezelfde kwaliteit leveren. Wij zijn in staat landelijk te leveren, hebben een groot en interessant klantenbestand met veel uitbreidingsmogelijkheden). Daarnaast is ons bedrijf volledig getoetst aan de actuele wetgeving zoals de AVG.
Overig
De koper is geinteresseerd in een organisatie die veel potentie heeft. Werken in verzuim is soms veeleisend maar bovenal erg plezierig. Er zijn op dit moment mogelijkheden om aan te sluiten bij een Arbodienst waardoor de arbodienstverlening gewaarborgd kan worden. Daarnaast is de werkwijze eenvoudig uit te rollen naar nieuwe gebieden. Het bedrijf is volledig gefaciliteerd en voldoet aan de wettelijke eisen zoals de AVG. De koper is wellicht ook geinteresseerd in ons klantenbestand (A-merken) of juist de dienstverlening. Eveneens is het mogelijk om vanuit de basis nieuwe activiteiten te ontwikkelen (bijvoorbeeld franchise-organisatie).
De eigenaar van het bedrijf wil een andere invulling geven aan het leven en heeft besloten na 20 jaar gewerkt te hebben in deze branche een andere richting in te slaan.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname