Bedrijfshistorie / achtergrond
De onderneming is ruim 10 jaar geleden gestart als online verkoopkanaal voor kleding en is uitgegroeid naar een onderneming die qua concept en winstgevendheid uitstekende resultaten heeft. De onderneming laat een stabiele ontwikkeling zien, waarbij de bewaking van het concept op nummer 1 staat. De oprichtster is op social media sterk neergezet en is het gezicht van het merk. Kennis van de klantengroep is groot en wordt dagelijks gemonitord.
Activiteiten van het bedrijf
De aangeboden onderneming ontwerpt en laat onder eigen merk, dameskleding produceren en verkoopt deze via pre-ordering via eigen online B2C kanaal in een zorgvuldig afgebakend en stabiel segment.
Onderscheidend vermogen
De onderneming ontwerpt en verkoopt meerdere middel-laaggeprijsde collecties per week voor ca. 40.000 trouwe klanten, waarbij er sprake is van pre-ordering. Binnen twee weken na bestelling ontvangt de consument de bestelde kleding. Daardoor is er minimale voorraad en zijn er zeer lage retouren.
Overig
Met de aankoop van dit bedrijf wordt de koper in staat gesteld door te bouwen op een uniek concept in de NL fashion-wereldin andere segmenten. Voortbouwen naar een internationaal format is mogelijk. Geschikt voor een MBI kandidaat met affiniteit met mode, e-commerce en social media of een strategische partij die zijn mode of e-commerce portefeuille wil uitbreiden.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname
- Investeerder