Bedrijfshistorie / achtergrond
Deze thuishulporganisatie is eind 2014 opgericht, in het kader van de uitvoering van de Wmo-opdrachten van gemeenten. Sinds 2015 is het een vaste Wmo-partner en medio 2025 werkt de organisatie samen met vijf gemeenten binnen een compact en goed verbonden werkgebied. Naast de oprichter zijn ook een HR-coördinator en een planner actief in het team. Tevens beschikt ze over een HKZ label ( tot oktober 2027).
Activiteiten van het bedrijf
De organisatie biedt huishoudelijke ondersteuning aan kwetsbare cliënten in vijf gemeenten binnen een overzichtelijk, compact werkgebied. Ruim 58 parttime thuishulpen (20 FTE) staan dagelijks klaar voor hun cliënten en maken gebruik van moderne plannings- en urenregistratiesoftware. Ze reizen met eigen vervoer of het openbaar vervoer naar hun afspraken. De bedrijfsvoering is centraal geregeld vanuit het kantoor in Almere, dat tevens het vestigingsadres is. Er zijn geen andere fysieke vestigingen in het werkgebied. Het huurcontract voor het kantoor is maandelijks opzegbaar. De onderneming beschikt niet over vaste activa zoals onroerend goed of bedrijfsmiddelen.
Onderscheidend vermogen
De organisatie werkt vanuit drie heldere kernwaarden: laagdrempelig, persoonlijk en dichtbij. Juist die persoonlijke benadering – richting zowel cliënten als thuishulpen – maakt het verschil. In de afgelopen tien jaar is daardoor een hechte band ontstaan met Wmo-partners, cliënten en medewerkers. Er wordt bewust niet met wachtlijsten gewerkt, zodat cliënten snel geholpen worden en niet onnodig hoeven te wachten. Veel thuishulpen wonen bovendien zelf in het werkgebied, wat bijdraagt aan korte lijnen en vertrouwde zorg. De organisatie heeft in de afgelopen tien jaar een stabiele groei gerealiseerd naar € 1.150.000 in 2024. Verdere uitbreiding is zeker mogelijk, mits er voldoende instroom van nieuwe thuishulpen blijft. De onderneming is financieel gezond; het rendement is goed en de brutowinst bedraagt het dubbele van een modaal bruto jaarinkomen van de DGA.
Overig
Deze organisatie is bijzonder aantrekkelijk voor een partij die in deze regio een stabiel klanten- én personeelsbestand wil overnemen. Ook een ervaren manager die zich wil inkopen (MBI-kandidaat) of de huidige DGA volledig wil uitkopen (MBA-kandidaat), vindt hier een solide basis om op voort te bouwen. De oprichter is beschikbaar om gedurende een periode van 6 tot maximaal 12 maanden zijn kennis en ervaring zorgvuldig over te dragen. Zo krijgt de nieuwe eigenaar de tijd en ruimte om het bedrijf op eigen wijze voort te zetten, met behoud van continuïteit en kwaliteit.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname