Bedrijfshistorie / achtergrond
De betreffende administratieportefeuille bestaat uit ongeveer 45 zzp’er administraties welke resulteert in een jaaromzet van circa € 50.000. De cliënten zijn voornamelijk actief in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Flevoland. Een kleiner deel bevindt zich in de provincie Utrecht.
De klanten zijn werkzaam in uiteenlopende sectoren, waaronder fysiotherapie, zorg, onderwijs, journalistiek, website-exploitatie, groothandel in vitamines en consultancy.
Het is de bedoeling om deze portefeuille per 1 januari 2026 over te dragen. Het fiscale jaar 2025 wordt nog volledig door mij afgehandeld.
Cliënten zijn gewend om hun administratie digitaal aan te leveren – er zijn dus geen 'schoenendooscliënten'. Op dit moment zijn er geen lopende discussies of openstaande zaken met de Belastingdienst. Van de portefeuille zijn vijf cliënten niet btw-plichtig.
Activiteiten van het bedrijf
Daarnaast bedien ik ongeveer 400 particuliere cliënten. Deze werkzaamheden zet ik voorlopig zelf voort. Een eventuele overdracht over enkele jaren behoort tot de mogelijkheden.
Onderscheidend vermogen
Mijn kantoor onderscheidt zich door snelle en duidelijke communicatie. Ik reageer niet alleen snel op e-mails, maar neem ook de tijd om uitgebreid en begrijpelijk antwoord te geven. Zo weet de cliënt – ook zonder administratieve of fiscale kennis – precies waar hij of zij aan toe is.
Daarnaast ben ik voor cliënten ook buiten kantooruren bereikbaar.
De aangiften inkomstenbelasting worden standaard in maart van elk jaar ingediend. Hierdoor voorkomen mijn cliënten belastingrente.
Overig
Het liefst zie ik de portefeuille ondergebracht worden bij een kleiner kantoor met een hoge mate van dienstbaarheid. Zelf bezoek ik de cliënten zelden omdat feitelijk alles digitaal aangeleverd wordt en communicatie veelal via mail en telefoon gaat.
Algemene informatie
- MBI kandidaat
- Strategische overname