Profile number 66104
19/04/2018 Date added
Located in
The Netherlands
Sector
Retail non-food
Type of company
Baby- and child clothing
Legal entity
Private limited company
Type of transaction
Shares
Life phase enterprise
Full-grown
Employees in FTE
0
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 0 - € 100.000
Asking price
€ 100.000 - € 250.000
Earnings before taxes
€ 0 - € 100.000
Overnemer gezocht voor de sterk groeiende online marktplaats voor mode.
De activiteit werd gestart in februari 2016. Sindsdien uitgegroeid tot de derde grootste modemarktplaats in Nederland met 300-400 organische en unieke bezoekers per dag en 15 500 actieve modeartikelen. Het platform biedt unieke kansen als alleenstaand platform, maar ook als advertentieplatform ter ondersteuning van een andere webshop.
Het platform bevindt zich in een zeer sterke markt. In Nederland worden jaarlijks 10 miljoen stukken tweedehandskleding online verhandeld.
Reden van verkoop is verandering van interesse bij de oprichter.
Op de marktplaats kunnen particulieren zoekertjes plaatsen om zo hun kleding, schoenen en/of accessoires te koop te stellen. Geïnteresseerde kopers kunnen op een eenvoudige manier de kleding overkopen.
Per aankoop betalen koper 5% commissie extra commissie.
In tegenstelling tot klassieke marktplaatsen als Marktplaats.nl heeft deze onderneming het volledige koop/verkoopproces geautomatiseerd. Een koper kan alles afrekenen met de kaart vanuit een winkelmandje. Verkopers worden automatisch op de hoogte gebracht, voorzien van een PostNL zendlabel, automatisch uitbetaald bij goede ontvangst bij de koper, ... Hoewel communicatie mogelijk is via een chatfunctie, werd het proces zo vereenvoudigd dat communicatie niet langer noodzakelijk is.
Daarnaast is het bedrijf de enige modemarktplaats die zich richt op een doelgroep met kinderen. Baby- en kinderkleding vormen de basis van de verkoop. Omdat gebruikers graag bij één platform blijven draagt dit ook bij tot de verkoop van dames- en herenkleding.
Het platform is custom-built in Python/Django, wat uitbreidingen en aanpassingen makkelijk maakt. Ondersteuning tot drie maanden na verkoop is gegarandeerd.
De onderneming heeft verder recent nog heel wat media-aandacht gekregen:
Kanaal Z:
RTL4:
Gazet Van Antwerpen:
https://www.gva.be/cnt/dmf20180228_03382627/tim-25-scoort-in-nederland-met-online-platform-voor-babykleding-tweedehands-kopen-is-daar-veel-minder-een-taboe