Profile number 105878
25/01/2023 Date added
Located in
West-Nederland
Sector
Retail non-food
Type of company
Webshop
Legal entity
One - man business
Type of transaction
Assets / liabilities
Life phase enterprise
Growing
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 0 - € 100.000
Asking price
€ 0 - € 100.000
Earnings before taxes
€ 0 - € 100.000
De onderneming is een jaar geleden opgericht en heeft een goed functionerende webshop, waar klanten gemakkelijk producten kunnen aankopen en afrekenen. De onderneming heeft op een aantal beurzen gestaan, groeit op social media en heeft inmiddels ruim 2000 trouwe volgers.
De vraag naar persoonlijke cadeaus is de laatste jaren enorm toegenomen. Een zichtbare trend waarop de ondernemer is ingestapt. De ondernemer is tijdens haar zwangerschap gestart en onlangs moeder geworden. Helaas heeft ze daardoor onvoldoende tijd voor de onderneming.
Er zijn volop groeimogelijkheden: er is nog niet online geadverteerd met producten op o.a. Google, Bol of Amazon en er is nog niets aan sales gedaan.
De onderneming produceert en verkoopt handgemaakte cadeaus/relatiegeschenken, gericht op mijlpalen zoals geboorte, huwelijk, afstuderen, verjaardag en meer. De handgemaakte cadeaus vallen in de categorie woondecoratie. De ondernemer is gestart met het testen van productiemogelijkheden en heeft het productieproces zelf ontwikkeld. Inmiddels is de productie uitbesteed aan een partner die werkt op basis van dit proces.
Voor de ontwikkeling van het merk en de collecties werkt de onderneming samen met diverse ontwerpers en partners. Er is veel aandacht besteed aan de verpakking, die feestelijk oogt en tegen een stootje kan, omdat de producten breekbaar zijn. De onderneming heeft enige naamsbekendheid opgebouwd en diverse offline- en onlineverkooppunten.
Ter overname aangeboden:
De onderneming heeft zowel particuliere als zakelijke klanten. Het lifestyle-merk heeft een hippe, 'boho' look-and-feel. De collecties zijn zelf ontworpen en daarmee uniek in de markt. Alle producten zijn te personaliseren met een naam of op basis van eigen design. De productie, verpakking en distributie zijn volledig uitbesteed.
Kansen:
De verkopende partij verkoopt dit kleine bedrijf (eenmanszaak/VOF) aan een koper die wil groeien met dit bedrijf of dit als een add-on ziet van zijn/haar bestaande bedrijf.
De onderneming is met name interessant voor (startende) ondernemers die het leuk vinden om dit boho-merk (parttime) verder te ontwikkelen of bedrijven die de collecties van de onderneming willen toevoegen aan hun aanbod. Kennis van of affiniteit met (online) marketing, social media en/of sales zijn een pré.
De verkopende partij wil het bedrijf volledig (100%) verkopen, waarbij hij/zij het volledige bedrijf overdraagt aan de nieuwe eigenaar. De verkopende ondernemer geeft de voorkeur aan een Activa/passiva transactie, waarbij u eigenaar wordt van (een deel van) de bezittingen van de onderneming.