Waar moet je in dit geval allemaal op letten?
Het moeilijkste is om een duidelijk en compleet beeld te geven van uw bedrijf en tegelijkertijd de informatie beperkt te houden. Dit klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar het is eigenlijk wel logisch. Je wilt natuurlijk een duidelijk beeld geven van je bedrijf om zo potentiële kopers aan te trekken. Het is aan te raden pas verdere informatie te verstrekken als het echt serieus begint te worden. Bij het plaatsen van een profiel krijg je hulp om een juiste tekst op te stellen: duidelijk genoeg zonder dat men op basis van de anonieme omschrijving weet dat het om jouw bedrijf gaat.
Bij Bedrijventekoop.nl moeten diegene die reageren zowel hun contactgegevens invullen als informatie geven over hun achtergrond. Op deze manier kun je zien of men interesse heeft in je onderneming en zelf bepalen met wie je contact op gaat nemen voor een eerste kennismaking. Let wel op vastlegging van geheimhouding voorafgaand aan een kennismaking en bereid je vragen goed voor. Zorg er ook voor dat je niet te veel informatie geeft tijdens een eerste gesprek, dit is namelijk bedoeld om een goed beeld van de geïnteresseerde te krijgen en te beoordelen of er sprake is van een “klik”. Pas op dat moment heeft verder praten zin. Schakel ook vanaf dat moment direct een overnameadviseur in, deze kan je door het proces heen loodsen en je belangen behartigen.