Terug naar het overzicht

Presentatie 'Diep zaken doen' - Erik de Vlieger

Op 20 februari 2017 is de boeklancering en lezing van Erik de Vlieger en jij kunt daarbij zijn! Doe mee aan de winactie, en krijg als eerste het nieuwe boek van Erik de Vlieger.   Een echte ondernemer ruikt geld. Het is een gave, net als andere mensen mooie muziek kunnen maken of heel hard kunnen schaatsen. Diep zakendoen gaat over dat talent en wat het met een mens doet. Het is het ultieme ‘had ik het maar geweten’-boek, dat iedere ondernemer zou moeten lezen.

Presentatie ‘Diep zaken doen’ door Erik de Vlieger

Mijn boek 'Diep' gaat je niet leren hoe je zaken moet doen. Dat kun je namelijk niet leren; ondernemer ben je – of niet natuurlijk. Het leert je wel nadenken over de vraag waaróm je ondernemer bent. En hoe je beter kunt worden door kritisch naar je eigen gedrag en keuzes te kijken. Dit boek gaat over de diepere laag on- der je ondernemerschap, over zaken als motivatie, liegen, hard zijn, mensenkennis. En over alles wat rond de ondernemer gebeurt, in de maatschappij, de economie en de politiek. Daar wordt de basis gelegd voor succes of mislukking.

Een echte zakenman (m/v) kan geld ruiken. Het is een gave, je wordt ermee geboren of niet. Door deals te sluiten en af en toe flink op je bek te gaan word je er steeds beter in. Ik ben al een paar decennia ondernemer en door mijn ervaring ben ik inmiddels op een punt gekomen dat ik weinig slechte beslissingen meer neem. Andere ondernemers zullen dat herkennen, ze krijgen dagelijks wel tien deals op hun bureau, waarvan op een goede dag hooguit eentje potentieel heeft. Geregeld zie je als ondernemer dagenlang niets goeds voorbijkomen; dan moet je geduldig zijn. Maar dan komt de geboren ondernemer ineens iets tegen wat wél iets zou kunnen worden, een deal waar- uit de geur van geld opstijgt. Hij weet in een fractie van een seconde waarom dat ene plannetje iets zou kunnen zijn, terwijl de rest bestaat uit wrakhout. In één oogopslag ziet een echte ondernemer bij die deal het eindresultaat voor zich. Binnen diezelfde seconde weet een echte ondernemer ook wat nodig is om deze deal volledig tot zijn recht te laten komen. Hoe hij zijn personeel moet in- zetten om het tot een succes te maken, wat voor - financiering er nodig is en hoe hij dit product het best kan verkopen. Daarvoor heeft een ondernemer geen spreadsheet of advies nodig; hij wéét ergens 'Diep' In zijn onderbewustzijn of het kan lukken of niet.

Meer informatie

  • Meer weten? Neem een kijkje op www.diepzakendoen.nl 
  • Tickets voor de lezing bestel je hier.
  • Doe mee aan de win actie, en krijg als eerste het nieuwe boek van Erik de Vlieger. Laat ons weten waarom u het boek 'Diep zaken doen' kunt gebruiken via een reactie op LinkedIn. De winnaar wordt op 16 februari bekend gemaakt!