Terug naar het overzicht

Bedrijfsuitbreiding

Bedrijven uit het MKB hebben, hoe klein ze ook gestart zijn, vaak hetzelfde doel en dat doel is om steeds maar groter en beter en winstgevender worden. De mogelijkheden vinden om dit te doen, kan echter best moeilijk zijn. Het gaat om veel meer dan alleen maar meer personeel aannemen en een groter kantoor kopen. Uitbreiding is gebaseerd op fundamentele bedrijfsfactoren, waardoor u bekender wordt in de branche en een groter klantenbestand krijgt. Dus hoe laat u dit gebeuren en gaat u deze bedrijfsuitbreiding realiseren?  

Vergroot uw webaanwezigheid

Online platformen zijn de manier van de toekomst. Elke onderneming, hoe groot dan ook, dient een sterke webaanwezigheid te hebben om het te gaan maken. Potentiële klanten kunnen dan wel een keer uw naam hebben gehoord, maar u hebt veel meer kans dat ze ook echt uw klanten worden als ze uw bedrijf online tegenkomen via Google of andere zoekmachines. Dit zorgt ervoor dat bedrijven die een minder grote of geen webaanwezigheid hebben, riskeren om achter te raken op concurrenten. Zo hebben deze bedrijven dus ook minder groeipotentie. Het is nu makkelijker dan ooit om een echte webaanwezigheid te hebben, met dank aan de enorme groei van social media. De opkomst van Facebook en Twitter zorgt ervoor dat bedrijven het tegenwoordig zelden nog nodig hebben om zelf een website op te zetten. U dient slechts een Facebook en Twitter account te hebben en ervoor te zorgen dat u regelmatig met potentiële klanten in contact komt. Als dit aanwezig is, kunt u zich misschien wenden tot online wedstrijden en dergelijke acties die klanten zelf reclame laten maken van uw bedrijf.  

Verhuizing voor bedrijfsuitbreiding

Bij de bedrijfsuitbreiding is wel eens een verhuizing nodig. Als uw bedrijf maar blijft groeien, komt het op een gegeven moment ruimte tekort en wordt uw groei beperkt door de gelimiteerde ruimte. Om nog verder te kunnen groeien, zal uw bedrijf dan moeten verplaatsen.  

Ken uw branche

Uw branche kennen als uw broekzak, kan u vaak ook al een hoop helpen. Het draait allemaal om het aanprijzen van de juiste producten aan de juiste mensen voor de juiste prijzen en om een goede marketing. Optimaliseer zo de verkopen en de behaalde winst om te groeien als bedrijf. Een manier om dit te kunnen realiseren, is innovatie. Maak gebruik van de hedendaagse technologie en perfectioneer het hele proces van productie tot verkoop. Als alles eenmaal tot in de puntjes verzorgd is en het op een gegeven moment allemaal precies op elkaar aansluit als een machine zult u het beste uit uw bedrijf kunnen halen.