Menu

Reactiebeheer via het account

Bij Bedrijventekoop.nl is het mogelijk om je reacties vanuit je account te beantwoorden. Je kunt eenvoudig je reacties per profiel beheren, vanuit het platform gesprekken voeren met interessante kandidaten / bedrijven, procesdocumenten uploaden en downloaden. Hieronder vind je een uitgebreide uitleg voor:
  1. De aanbieder van een profiel
  2. De reagerende partij
 

1. De aanbieder van het profiel

Met het reactiebeheer vanuit je account kun je binnen ons systeem de reacties op je profiel(en) beantwoorden. De gegeven reacties op je profiel komen eerst bij ons binnen. Wij checken of alle gegevens correct zijn ingevuld, voordat we de reactie naar je doorsturen. Wanneer een reactie door ons wordt verstuurd, ontvang je een melding per mail. Je hebt vervolgens 7 dagen de tijd om de geïnteresseerde partij van reactie te voorzien. Vanuit je account kun je anoniem een tegenreactie geven, zonder dat je een apart e-mailadres of iets dergelijks hoeft te creëren. Mocht je na 7 dagen niet gereageerd hebben, dan kan de reagerende partij een herinnering sturen via het systeem.
 
Een reactie plaatsen

Je kunt de reagerende partij van een tegenreactie voorzien middels ons interne berichtensysteem. Je hoeft dan geen extern mailprogramma te gebruiken, waardoor je mail niet in de spambox belandt en je anoniem kunt blijven.

Om een tegenreactie te geven klik je op de knop 'Reactie toevoegen'. Hier opent een tekstveld waarin je een reactie kunt typen voor de tegenpartij. Klik op 'Reactie plaatsen' om de reactie te versturen.

 

Documenten uploaden

We bieden de mogelijkheid om een aantal procesdocumenten te uploaden via het systeem, zodat je deze vanuit de website kunt versturen. Het gaat om het kandidaatformulier, waarmee je achtergrondinformatie van de reagerende partij kunt verkrijgen, de geheimhoudingsovereenkomst en het informatiememorandum, waarmee je gedetailleerde informatie over je bedrijf prijsgeeft. 

Je kunt de documenten uploaden bij het plaatsen van een profiel onder het kopje 'Bestanden beschikbaar maken'. Daarnaast kun je ook later de documenten nog toevoegen, door in een reactie op de knop 'Document uploaden' of bij het overzicht 'Mijn profielen' op 'Tekst wijzigen' te klikken en door te scrollen naar het veld 'Bestanden beschikbaar maken'.

De geüpoade documenten worden op onze server opgeslagen en zijn enkel te bereiken voor jou en degene aan wie je het document vrijgeeft. Wanneer een profiel verwijderd wordt van de website verdwijnen alle geüploade documenten automatisch van de server.

 

Documenten vrijgeven en geüpload document downloaden

Wanneer je een document geüpload hebt, kun je het vrijgeven aan de reagerende partij. Je klikt dan op de knop 'Document vrijgeven'. De reagerende partij ontvangt hier een melding van en kan in zijn account het document downloaden.

Na het vrijgeven verschijnt de knop 'Wacht op upload'. De reagerende partij kan het document downloaden en ingevuld weer uploaden in het systeem. Je ontvangt een melding wanneer het docment weer geüpload is. De button 'Wacht op upload' verandert in 'Downloaden'. Door hier op te klikken download je het geüploade document. 

 

Gesprek beëindigen

Wil je het gesprek met een reagerende partij beëindigen? Dat kan eenvoudig door op de knop 'Gesprek beëindigen' te klikken. Je kunt zelf een afsluitend bericht typen. Om het je gemakkelijk te maken, hebben we een aantal voorgestelde berichten klaargezet. Deze kun je selecteren door een van de drie checkboxen (Past niet in profiel, Niet genoeg eigen vermogen, In onderhandeling) aan te klikken. De voorgestelde berichten kun je eventueel aanpassen mocht dit wenselijk zijn.

 

Gesprek heropenen

Heb je een gesprek beëindigd, maar wil je toch nog verder met een bepaalde partij? Open de betreffende reactie en klik op de knop 'Gesprek heropenen'. Typ vervolgens een bericht om degene op de hoogte te stellen dat het gesprek weer heropend is. 

Let op: Alleen degene die een gesprek beëindigd heeft, is in de mogelijkheid om het gesprek te heropenen. Gesprekken die je niet zelf gesloten hebt, kun je dus niet heropenen.

 

Overzicht reacties per profiel

Je kunt in je account onder het kopje 'Mijn profielen' een overzicht vinden van alle ontvangen reacties per profiel.Klik op de regel 'Reacties' van het betreffende profiel het overzicht te openen. Vanuit hier kun je de reacties beheren en een lijst exporteren van de kandidaten. 

 

Frequentie notificatiemails aanpassen

Wil je meer of minder notificatiemails met meldingen van nieuwe berichten ontvangen? Dit kun je aanpassen via het kopje 'Mijn details'. Scroll helemaal naar beneden naar 'Instellingen' en pas de frequentie van het aantal berichten aan naar een mail bij elk bericht, eenmaal per dag of helemaal geen.

 

2. De reagerende partij

Met het reactiebeheer vanuit je account kun je binnen ons systeem de reacties beheren van de profielen waarin je geïnteresseerd bent. Je gegeven reacties komen eerst bij ons binnen. Wij checken of alle gegevens correct zijn ingevuld, voordat we de reactie doorsturen naar de eigenaar van het profiel. Wanneer je reactie door ons wordt verstuurd, ontvang je een melding per mail. De eigenaar van het profiel heeft 7 dagen de tijd om jou van reactie te voorzien. Mocht je na 7 dagen geen reactie ontvangen hebben, dan kun je een herinnering sturen via het systeem.
 
Het kan zijn dat de eigenaar van het profiel geen gebruik maakt van het interne reactiesysteem en ervoor kiest om je direct te benaderen via mail of telefoon. Houd daarom ook je spambox en voicemail in de gaten bij het uitblijven van een bericht.
 
Een reactie plaatsen

Je kunt middels ons interne berichtensysteem het gesprek aan gaan met de eigenaar van het profiel. Om een reactie te geven klik je op de knop 'Reactie toevoegen'. Hier opent een tekstveld waarin je een reactie kunt typen voor de tegenpartij. Klik op 'Reactie plaatsen' om de reactie te versturen.

 

Een herinnering versturen

De eigenaar van het profiel heeft een week de tijd om je van reactie te voorzien. In je account is een 'Stuur reminder' knop zichtbaar. Wanneer je na een week geen tegenreactie via ons systeem ontvangen hebt, wordt de reminder knop klikbaar en kun je een herinnering sturen naar de profielhouder. 

 

Documenten downloaden en uploaden

We bieden de aanbieder van het profiel de mogelijkheid om een aantal procesdocumenten te uploaden via het systeem, zodat deze vanuit de website kunnen verstuurd worden. Het gaat om het kandidaatformulier, waarmee achtergrondinformatie verkregen wordt, de geheimhoudingsovereenkomst en het informatiememorandum, waarin gedetailleerde informatie over het bedrijf beschreven staat. 

Wanneer de eigenaar van een profiel gebruik maakt van deze mogelijkheid, kan hij of zij de documenten vrijgeven, zodat jij ze kunt downloaden. De linkse knop in de reactie verandert van lichtblauw met de tekst 'Nog niet vrijgegeven' naar donkerblauw met de tekst 'Downloaden'. Je krijgt een melding per mail wanneer dit gebeurt.

Het kandidaatformulier en de geheimhoudingsovereenkomst zullen ingevuld retour moeten naar de eigenaar van het profiel. Je kunt de getekende documenten uploaden door op de rechtse button 'Uploaden' te klikken en het betreffende document te selecteren. De aanbieder ontvangt een melding wanneer je een document geüpload hebt.

 

Gesprek beëindigen

Wil je het gesprek met een partij beëindigen? Dat kan eenvoudig door op de knop 'Gesprek beëindigen' te klikken. Je kunt zelf een afsluitend bericht typen. Om het je gemakkelijk te maken, hebben we een aantal voorgestelde berichten klaargezet. Deze kun je selecteren door een van de drie checkboxen (Past niet in profiel, Niet de gewenste regio, In onderhandeling) aan te klikken. De voorgestelde berichten kun je eventueel aanpassen mocht dit wenselijk zijn.

 

Gesprek heropenen

Heb je een gesprek beëindigd, maar wil je toch nog verder met een bepaalde partij? Open de betreffende reactie en klik op de knop 'Gesprek heropenen'. Typ vervolgens een bericht om degene op de hoogte te stellen dat het gesprek weer heropend is. 

Let op: Alleen degene die een gesprek beëindigd heeft, is in de mogelijkheid om het gesprek te heropenen. Gesprekken die je niet zelf gesloten hebt, kun je dus niet heropenen.

 

Frequentie notificatiemails aanpassen

Wil je meer of minder notificatiemails met meldingen van nieuwe berichten ontvangen? Dit kun je aanpassen via het kopje 'Mijn details'. Scroll helemaal naar beneden naar 'Instellingen' en pas de frequentie van het aantal berichten aan naar een mail bij elk bericht, eenmaal per dag of helemaal geen.

Vragen of opmerkingen over het reactiebeheer

Kom je er niet helemaal uit of ben je gewoon benieuwd naar de precieze werking van het reactiebeheer via het account? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij vertellen je graag precies hoe het in zijn werk gaat en wat je kunt verwachten.

Zijn je dingen opgevallen die volgens jou niet naar behoren werken of mis je iets wat wel handig zou kunnen zijn om toe te voegen aan de functionaliteit? Ook dat horen we graag van je! Zo maken we ons platform steeds een stukje beter met jouw hulp.

We komen graag met je in contact!
Bas staat je graag te woord