Profiel nr. 105530

Onderneming gericht op gezondheid, voeding en lifestyle

10/11/2022 Geplaatst

Gevestigd in

Zuid-Nederland

Ook interessant voor

  • Noord-Nederland
  • Oost-Nederland
  • Midden-Nederland
  • West-Nederland

Algemene informatie

Branche

Detailhandel Non-Food

Soort bedrijf

Drogisterij

Rechtsvorm

Eenmanszaak

Transactievorm

Activa / passiva transactie

Levensfase onderneming

Volwassen

Aantal medewerkers (in FTE)

10 - 25

Type koper

  • MBI kandidaat
  • Strategische overname


Financiële informatie

Omzet indicatie

2.500.000 - 5.000.000

Indicatie overnamebedrag

N.o.t.k.

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Bedrijfshistorie / achtergrond

Onderneming gericht op gezondheid, voeding en lifestyle (handel, productontwikkeling en service). 

Kerngegevens:

  • Online en fysieke verkoop: webshops, winkels (4) en beautysalons (2) in Zuid-West-Nederland.
  • Uniek en uitgebreid productenassortiment op het gebied van gezondheid en verzorging.
  • Ontwikkelt producten van eigen merk, waarvan de kwaliteit en waardering hoog is.
  • Hoge kwalitatieve service en begeleiding van gediplomeerde ervaren werknemers (ca. 32 parttime medewerkers / 17 FTE).

Activiteiten van het bedrijf

De onderneming is actief in de detailhandel en verkoopt lifestyle producten aan particulieren via haar eigen winkels, beautysalons en webshops. Daarnaast houdt de onderneming zich bezig met productontwikkeling van kwaliteits huismerkproducten en het verlenen van service en advisering aan haar klanten zowel in de winkels als digitaal. Het uitgebreide assortiment van producten heeft onder meer betrekking op:

  • Gezondheid: vitamines, mineralen, voeding- en sport supplementen;
  • Voeding: kruiden, thee en diverse gezonde etenswaren en snacks;
  • Verzorging en non-food: uiterlijke verzorgingsproducten en cadeau artikelen.

Onderscheidend vermogen

Door haar lange bestaansrecht en het leveren van kwaliteitsproducten in combinatie met de persoonlijke service heeft de onderneming inmiddels een hoge bekendheid en waardering verworven. Dit wordt versterkt door een uitgebreid assortiment van exclusieve niche en huismerkproducten. De klanten van de onderneming zijn vertrouwd met de producten, het merk en de professionele service, waardoor sprake is van langdurige klantrelaties. Ook heeft de onderneming een stabiel en vertrouwd personeelsbestand, waarin veel aandacht wordt besteed aan opleiding en ontwikkeling. Daarnaast wordt voortdurend geïnvesteerd in de winkels en de producten voor het behoud van de hoge kwaliteit hiervan. Recent is nog geïnvesteerd in duurzame en milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen, waarmee de onderneming zich onderscheidt in de branche.


Overig

Financiële gegevens en groeipotentieel

  • > 50% van de omzet betreft producten van eigen merk;
  • Gemiddelde bruto-winstmarge: 45 %;
  • Diverse groei- en uitbreidingskansen voor een koper, zoals het (door)ontwikkelen van bestaande en nieuwe producten en het verder uitbreiden van zowel online als fysieke verkoop;
  • Naast de eigenaar/ondernemer zelf heeft de onderneming een managementlaag met algemeen directeur, waardoor de continuïteit van de onderneming na overname geborgd is.

Gewenst profiel koper

  • Een strategische koper (voorkeur) met een onderneming of meerdere ondernemingen waarin soortgelijke activiteiten worden geëxploiteerd met de doelstelling: synergievoordelen te behalen en/of uitbreiding op het gebied van locatie en aanbod van producten en diensten;
  • Een MBI-kandidaat met aantoonbare werkervaring, een relevante opleiding en affiniteit c.q. uitgebreide interesse in de gebieden: gezondheid en welzijn, voeding en beweging en lifestyle en beauty.