Profile number 59846

Participatie in nr 3 energydrinklabel wereldwijd

05/10/2015 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Retail food

Type of company

Other

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

Assets / liabilities

Life phase enterprise

Full-grown

Employees in FTE

5 - 10

Type of buyer

Investor


Financial information

Turnover last financial year

Confidential

Asking price

€ 100.000 - € 250.000

Earnings before taxes

Confidential


Other
Door de enorme groei die aankomende jaren gaat plaatsvinden door grote accounts die wij hebben binnen gehaald zijn wij op zoek naar een investeerder die een groot belang in het bedrijf wil nemen. Spelers zoals Heineken, Ab-Inbev, Sligro, Delixl, Hanos en inmiddels ook de Jumbo met een landelijke dekking zijn reeds een samenwerking aangegaan met ons! AH en Superunie zijn inmiddels ook in gesprek met ons om een grotere dekking in Nederland te realiseren. Omdat de verkrijgbaarheid nu landelijk een feit is zal vanaf dit jaar een marketing offensief worden ingezet om de verkoop maximaal te stimuleren. Dit zal worden gedaan met Knolpower! De gebroeders Enzo en Milan Knol zijn een youtube mega hit met gezamelijk bijna 1.000.000 abonnees in de leeftijds categorie van 12 tot 25 jaar (onze doelgroep dus!). 40.000.000 views per maand gaan ervoor zorgen dat de volgers Shark Energy een hip, stoer maar vooral gezonder en beter alternatief vinden dan Redbull. De reden is dat wij ons onderscheiden door prijs, smaak en als belangrijkste factor; wij zijn een natuurlijke energy variant die duurzaam wordt gemaakt. Ondanks dat heeft Shark Energy wel die echte smaaksensatie/beleving van een energy drink zo als bijv. Redbull. Tevens winnen wij elke onafhankelijke smaaktest met onze concurrerende namen zoals Redbull of Monster. Wij hebben op dit moment voor elke regio een ervaren accountmanager die nieuwe klanten werft. Dit door middel van klanten lijsten verstrekt door groothandels waar we mee samenwerken zoals bovengenoemde of eenvoudigweg eigen potentiële klanten bestanden. Nieuwe klanten en orders worden direct doorgezet naar de groothandels die ze dan zelf uitleveren. Na een investeringsjaar zal er een enorme groei ontstaan dit jaar in vergelijking met het vorig jaar. Voorraden die nodig zijn om te kunnen blijven leveren vragen om kapitaal. Die is nodig om tevens een voortdurende cashflow te genereren. De vraag naar gezondere keukens en leefstijl groeit enorm en wij voldoen precies aan deze vraag en lifestyle. Het merk bestaat al 45 jaar, is nr. 3 wereldwijd en wordt in 91 landen verkocht. Wereldwijd worden er miljarden blikken verkocht en wij hebben de exclusieve rechten voor Nederland en optioneel ook voor Duitsland. Was je 20 jaar geleden in Redbull gestapt dan was je nu miljardair, dus de potentie is mega!! De energydrinkmarkt groeit jaarlijks gemiddeld tussen de 7 en 11% en de afgelopen 4 jaar zelfs met 50%. Voor iemand die uit de sport, detailhandel of horeca branche komt erg interessant. Bij serieuze interesse worden verdere gegevens verstrekt.

Participatie in nr 3 energydrinklabel wereldwijd
Region
The Netherlands
Sector
Retail food
Type
For sale
Turnover
Confidential
Overname
100.000 - 250.000