Profile number 67505
13/11/2018 Date added
Located in
Noord-Brabant
Sector
Service industry
Type of company
Temp labour
Legal entity
Private limited company
Type of transaction
Assets / liabilities
Life phase enterprise
Full-grown
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 100.000 - € 250.000
Asking price
€ 100.000 - € 250.000
Earnings before taxes
€ 0 - € 100.000
Yibe is gestart door een aantal ondernemers die na jaren ervaring in het publieke domein zagen dat software in overheidsland vaak minder gebruiksvriendelijk is dan men zou mogen verwachten. Ook is de leverancier na aankoop vaak nodig om allerlei basisactiviteiten te helpen verrichten.
Yibe gaat uit van softwaregebruik zoals dat in de privésfeer normaal is. Voor het gebruik van nu.nl, dropbox of de NS app op de smartphone heb je geen training nodig, de leverancier hoeft geen uren te schrijven en het werkt altijd.
Yibe heeft het gemak en overzicht van dit soort apps naar de zakelijke omgeving gebracht.
Het pakket 'Yibe Matching' brengt vraag en aanbod in brede zin bij elkaar. Vragers (mensen die bv. een projectmanager voor hun project zoeken) bieden aan via een bepaald format, aanbieders (projectmanagers) krijgen een appje en kunnen reageren. Elke stap in het traject wordt in tijd gelimiteerd. Hierdoor ontstaat overzicht bij alle betrokkenen en rust in het proces. Vrijwel alle functionaliteit wordt gestuurd door parameters. Communicatie gaat bij gebruikers via de smartphone. De ervaring bij klanten leert dat dit heel prettig en gebruiksvriendelijk is.
Bij het begin moet het systeem ingericht worden. Aangezien Yibe Matching Vraag en Aanbod bij elkaar brengt en de vraag fluctueert, moeten Aanbieders hun CV in het systeem zetten. Ze moeten aangeven via tags waar hun speciale expertise en belangstelling zit. Aanmelden bij Telegram gebeurt door opgeven van hun mobiele nummer. Verder wordt geen informatie gevraagd. Parametergestuurde waarden zoals termijnen voor opens
Onze software is gebouwd volgens 4 principes:
1. Intuïtief - de gebruiker snapt meteen hoe het werkt, zonder uitleg of training
2. Standaard ? - het pakket is standaard maar kan door de beheerder volledig zelf ingericht worden.
3. Zelfredzaam - er is geen hulp van de leverancier nodig om te kunnen werken
4. Overzicht - de gebruiker heeft altijd 1 scherm zodat er altijd overzicht is
In de publieke sector zijn binnen de softwareleveranciers deze principes beslist onderscheidend te noemen.
Stap 1:
Aanvraag wordt ingediend via een vast formaat (begin- en einddatum, dagen per week, aandachtsgebieden).
Stap 2 (optioneel):
De aanvraag op volledigheid door een coördinator of automatisch door het systeem gecontroleerd. De status wordt gewijzigd naar definitief. Hierdoor wordt de aanvraag verstuurd naar projectmanagers of aanbieders met het juiste profiel.
Stap 3:
Projectmanager of uitvoerder krijgt een Telegram bericht met de aanvraag toegelicht. Hij kan op zijn smartphone: