Profile number 67272
18/09/2018 Date added
Located in
Utrecht
Sector
Retail non-food
Type of company
Webshop
Legal entity
Private limited company
Type of transaction
To be determined
Life phase enterprise
Full-grown
Employees in FTE
0
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 500.000 - € 1.000.000
Asking price
€ 100.000 - € 250.000
Earnings before taxes
€ 100.000 - € 250.000
Ondernemer van een besloten vennootschap, met een stevige achtergrond in de tapijtindustrie, is in 2014 van start gegaan met enkele webshops in vloerkleden. Om bekend te worden met de onlinemarkt is zijn focus voornamelijk uitgegaan naar een concurrerende prijsstelling en online vindbaarheid. Het effect was een snelle start, echter ook relatief hoge Google Adwords campagnekosten en een te krappe winstmarge. Inmiddels zijn er ruim 15 B2C webshops op basis van dropshipping binnen een multistore omgeving actief. Vanaf 2016 is het accent geleidelijk aan verlegd naar private labels, organische vindbaarheid en een marktconforme prijsstelling met een gezonde winstmarge. Deze keuze heeft geleidt tot een lichte daling van het volume tegen fors betere resultaten.
Op dit moment staat de relatief jonge onderneming voor verdere groei welke door een professionaliseringsslag gezekerd moet worden. Doordat de ondernemer zich volledig gaat richten op de B2B activiteiten overweegt hij verkoop van de B2C webshops aan een sterke e-commerce georiënteerde onderneming waarbinnen de organisatie is toegerust om deze groei te bewerkstelligen.
Kortom een interessante propositie, mogelijk met een zeer aantrekkelijk rendement.
Heeft u interesse? Maak uw interesse kenbaar middels het reactieformulier en wij nemen z.s.m. contact met u op voor een nadere kennismaking.